دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

هوشنگ نصیرزاده: فیفا در مناسبت‌های مذهبی کشورها دخالت نمی‌کند/ باید منتظر جواب کره‌‌ای‌ها باشیم

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: فیفا هیچ وقت در مسائل مذهبی داخلی کشورها دخالت نمی‌کند و بررسی این مشکلات را به کشورها واگذار کرده‌ است.
کد خبر : 122498

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران قرار است چهارمین بازی دور دوم انتخابی جام جهانی را در ورزشگاه آزادی مقابل کره جنوبی انجام دهد اما این بازی در شب تاسوعا قرار است برگزار شود و مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا با رایزنی‌هایی که با فیفا انجام می‌دهند زمان برگزاری این بازی را تغییر دهند.


هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد قوانین فیفا برای تغییر در زمان برگزاری بازی‌های ملی گفت: «طبق قوانین فیفا، زمان بازی‌ها در زمان‌هایی تغییر خواهد کرد که مشکلات برگزاری بازی برای هر دو تیم مهمان و میزبان باشد، اما این مساله یک مساله داخلی برای ما تلقی می شود و کره‌ای‌ها با آن مشکلی ندارند. فیفا هیچ وقت در مسائل مذهبی داخلی کشورها دخالت نمی‌کند و بررسی این مشکلات را به کشورها واگذار کرده‌ است.»


وی در خصوص رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال برای حل این مشکل بیان کرد: «مسئولان فدراسیون تمام تلاش‌های خودشان را برای تغییر زمان بازی انجام داد‌ه‌اند اما متاسفانه فیفا جواب مثبتی به درخواست فدراسیون نداد. جا دارد از زحمات مسئولان فدراسیون قدردانی کنیم چون زحمات زیادی برای حل این مشکل کشیدند.»


کارشناس حقوقی فوتبال در مورد آخرین راه حل فدراسیون برای تغییر زمان بازی تیم ملی گفت: «در حال حاضر تنها امید مسئولان فدراسیون این است که کره‌ای‌ها درخواست ایران را برای تغییر میزبانی قبول کنند. فدراسیون ایران از فدراسیون کره درخواست کرده تا بازی رفت دو تیم در کره برگزار شود و بازی برگشت که قرار است کره میزبان ما باشد، ایران میزبانی این مسابقه را بر عهده بگیرد. کره‌ای ها هنوز جوابی به فدراسیون نداند و باید منتظر پاسخ آنها باشیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب