دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1394 - 13:25

وزیر امور خارجه استرالیا به ایران می‌آید/ استرالیا خواستار آتش‌بس در یمن شد

وزیر امور خارجه استرالیا ضمن ابراز نگرانی از بحران انسانی در یمن و افزایش شمار کشته‌شدگان غیرنظامی، خواستار حل این بحران از طریق مذاکره شد.
کد خبر : 12246

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا و به نقل از گاردین، کشور استرالیا با حمایت از رویکرد دبیر کل سازمان ملل، بان‌کی‌مون، خواستار حل بحران یمن از مجرای مذاکرات شد و از برقراری آتش بس در این کشور حمایت کرد.


جنگنده‌های متخاصم سعودی برای ممانعت از پیشروی جنبش انصارالله که رئیس‌جمهوری مستعفی یمن، منصور هادی را وادار به فرار به ریاض کردند، از دو هفته پیش این کشور را مورد حملات شدیدی قرار داده‌اند.


دبیر کل سازمان ملل، بان‌کی‌مون، خواستار مذاکره برای پایان بخشیدن سریع به بحرانی شد که به گفته وی غیرنظامیان بی‌شماری را در معرض خطر و مرگ قرار داده‌است.


وی اظهار داشت: «کشته شدن صدها غیر نظامی در این جنگ، پیامدهای عمیق و فجیعی در پی خواهد داشت».


خانم «جولی بیشاپ»، وزیر امور خارجه استرالیا روز یکشنبه خواستار برقراری آتش بس در یمن شد و از طرفین درگیر خواست برای پایان دائمی این بحران به مذاکره بنشینند.


بیشاپ گفت: «استرالیا، حکومت منصور هادی را به رسمیت می‌شناسد و از اعضای جنبش انصارالله می‌خواهد پای میز مذاکره بنشینند. گفتمان سیاسی، راه حل نهایی برای بحران موجود بوده و همه احزاب باید در جهت حفظ پایدار ثبات یمن به مذاکره بنشینند».


جولی بیشاپ قرار است در هفته جاری نیز به ایران سفر کند.


او در خصوص بازگشت پناه‌جویان غیر قانونی ایرانی از استرالیا نیز با مقامات ایران گفت‌و‌گو خواهد کرد.


بیشاپ پیشتر نیز اعلام کرده بود قصد دارد در خصوص «برنامه هسته‌ای ایران و مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای» با وزیر امور خارجه کشور، محمد جواد ظریف و دیگر مقامات ایران مذاکره کند.


استرالیا سال گذشته به ائتلاف جهانی ضد داعش نیز پیوست اما به طور مستقیم در حملات هوایی ضد داعش شرکت نکرد.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته