دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 18:36

نمایندگی ناتو در کویت تشکیل می‌شود

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) درراستای تلاش برای گسترش نفوذ خود درمنطقه از قصد خود برای تاسیس دفتر نمایندگی در کویت خبر داد.
کد خبر : 122380

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از ایرنا، ناتو که به‌طور مستمر با اعزام هیات‌های مختلف به کشور کویت تلاش برای نفوذ در منطقه را افزایش داده است، این بار در اندیشه تاسیس یک مرکز رصد فعالیت‌های سیاسی و نظامی افتاده است.


موقعیت کویت به‌دلیل همسایگی با عراق و رفت و امد مستمر سربازان آمریکایی درحوزه خلیج‌فارس از طریق این کشور، شرایط کویت را به‌عنوان یک نقطه ترانزیت برای اعضای ناتو مهم ساخته است.


نیکولای دی سانتوس، مدیرکل مرکز خاورمیانه وامور سیاسی سازمان ناتو درصدر هیأتی و برای انجام هماهنگی‌های لازم برای تاسیس این مرکزهفته گذشته به کویت سفر کرد ومذاکراتی را با دست اندرکاران ارشد سازمان امنیت این کشور انجام داد.


به‌نوشته روزنامه قبس قراراست دراواخر سال جاری میلادی مرکز آموزشی سازمان ناتو نیز درکویت راه‌اندازی شود وسطح همکاری‌ها با این کشور حاشیه خلیج‌فارس افزایش یابد.


پیش ازاین نیز دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سفر خود به کویت توافق همکاری میان این سازمان و کویت با هدف گسترش همکاری‌های دو طرف را به امضا رسانده بود. بعد از امضاء این توافق دبیر کل ناتو از اقدام کویت که موجبات حضور نظامی ناتو درمنطقه خلیج‌فارس را برای اولین بار تسهیل می‌کند قدردانی کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: کویت ناتو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته