دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 17:51
رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور:

لزوم حضور فعال دانشجویان در سازمان نظام پرستاری

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور تشریح کرد: سازمان نظام پرستاری از دانشجویان پرستاری خواست تا با حضور فعال خود در سازمان نظام پرستاری بتوانند به هویت حقیقی خود دست یابند و این سازمان را هرچه بیشتر قدرتمند نمایند و پشتوانه ای برای حرکت رو به جلو باشد.
کد خبر : 122377

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر علی محمد آدابی در جشن ورود دانشجویان پرستاری ترم اولی‌ها که صبح امروز (شنبه) در دانشکده پرستاری مامایی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: قدرت در جماعت است و سازمان نظام پرستاری کشور با 120 هیات مدیره فعال در سطح کشور، برآمده از بطن جامعه پرستاری است و حضور دانشجویان پشتوانه این حرکت خواهد بود.


وی در ادامه به دیگر نهادهای هویتی برای پرستاران پرداخت و عنوان کرد: از نهادهای دیگر هویتی پرستاری، معاونت پرستاری در سطح وزارت است که حامی سیاستگذاری‌های سازمان نظام پرستاری و کمک برای اجرای آن تصمیمات در سطح کشورمی باشد و انجمن‌های علمی پرستاری نیز وجود دارند که متنوع و بسیار فعال کار می‌کنند و خانه پرستار نیز به عنوان یک نهاد سیاسی پرستاری تحولات پرستاری را رصد و حمایت می‌کند.


رئیس کل سازمان نطام پرستاری تشریح کرد: انتظار سازمان نظام پرستاری از دانشجویان پرستاری این است که فعالیت های خود را در 5 بخش به شکل منظم، خلاصه، رصد و ارزیابی کنند : در وهله اول درس خواندن به شکل درست آن به این معنی که علمی باشید، زیرا این علم در آینده دست مایه قوی برای ارائه خدمت می باشد و مبادا سستی در این زمینه باعث شود که در آنجا در پی خطای پزشکی و پرستاری بگویید، اگر می‌دانستم این اتفاق نمی ‌فتاد، دانش خود را به 2 بخش تقسیم نمایید یک دانش تخصصی که آن را به خوبی فرا گیریدو دانش عمومی نیزکه می بایست در کنار دانش تخصصی جدی گرفته شود و در این مورد نیز مجهز باشید. زبان گروه های مجازی زبان فاخری نیست بنابراین بهتر است که به خواندن کتاب، مقالات مختلف بپردازیم و از زبان‌های مجازی دور تر بمانید تا در فرا گرفتن دانش و مهارت کم و کاستی ایجاد نشود.


وی خاطرنشان کرد: نکته دوم در ساعاتی از روز ورزش را در برنامه زندگی خود قرار دهید که از نظر جسمی و روحی کاملا قوی باشید و در تزکیه نفس خود بکوشید. در وهله سوم در یک انجمن علمی عضو شوید و آن را به خوبی بشناسید پیگیر و فراگیری بیشتر باشید و از کمیته‌های تحقیقات شروع کنید وسپس به مطالعه موضوعات دیگربه صورت تخصصی بپردازید.


دکتر آدابی چهارمین بخش فعالیت برای دانشجویان را عضویت افتخاری در سازمان نظام پرستاری دانست و گفت: حضور دانشجویان برای ادامه حرکت به سوی اهداف پرستاری بسیار موثر و کارآمد خواهد بود و به عنوان پنجمین توصیه در تشکل خانه پرستار که یک تشکل سیاسی پرستاری می باشد عضو افتخاری باشید، زیرا پرستار باید در بطن جامعه باشد و در مورد مسائل جامعه حساس باشد و از مسائل پیرامون خود نیز آگاهی کامل داشته باشد.


وی در پایان این جشن افزود: به خود شناسی بپردازید که بتوانید قدر و منزلت خود را درک کنید و اگر به این نکته برسید بسیار بالنده خواهید شد و این کمیت های تلاس های زندگی شما روزی شما را به کیفیت شکوفایی استعدادهایتان نائل می کند و امیدواریم در این عرصه بتوانید خدمات چشمگیری به جامعه ارائه دهید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته