دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1394 - 12:52
در گفت‌وگو با روزنامه «الریاض»

فابیوس: تحریم‌ها در صورت عمل کردن ایران به تعهداتش لغو می‌شود

وزیر امورخارجه فرانسه که به عربستان سفر کرده است، اعلام کرد که در مذاکرات هسته‌ای اصرار داشتیم رفع تحریم‌ها از ایران به صورت تدریجی صورت بگیرد.
کد خبر : 12232

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «لوران فابیوس» وزیر امورخارجه فرانسه در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه «الریاض» اعلام کرد: دستیابی به چارچوب توافق با ایران پیشرفت به شمار می‌آید ولی هنوز کار زیادی پیش روی مذاکره‌کنندگان قرار دارد.


وی اعلام کرد در صورتی که ایران تعهدات خود را اجرایی کند، تحریم‌ها رفع خواهد شد.


وزیر امورخارجه فرانسه گفت: نگرانی کشورهای عربی نسبت به توافق حاصل‌شده میان ایران و ۱+۵ آگاهم به همین دلیل فرانسه به دنبال امضای توافقی مستحکم و قابل اجراست که مانع گسترش سلاح اتمی شود و امنیت منطقه را حفظ کند.


وی افزود: در هفته‌های گذشته در لوزان به توافقی مرحله‌ای دست یافتیم ولی همچنان برای دستیابی توافق جامع در ۳۰ ژوئن کار زیادی پیش رو داریم و در صورت عمل کردن ایران به تعهداتش تحریم‌ها لغو خواهد شد.


«فابیوس» گفت: در مذاکرات بر لزوم رفع تدریجی تحریم‌ها تأکید کردم و خواستم که این تحریم‌ها در صورت نقض توافق به‌وسیله ایران قابل بازگشت باشد.


وزیر امورخارجه فرانسه گفت: موضوع لغو تحریم‌ها بسیار حساس است زیرا ایران می‌خواهد که همه تحریم‌ها به صورت یکجا و نهایی رفع شود در حالی‌که این موضوع با موضع فرانسه در تضاد است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته