دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 15:46

دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول پیمان خواهرخواندگی امضا کردند

در سفر دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم کشورمان و هیئت همراه به کره جنوبی ، بین دانشگاه اصفهان و دانشگاه سئول به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کره جنوبی با امضای یادداشت تفاهم همکاری، پیمان خواهرخواندگی به امضا رسید.
کد خبر : 122312

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با امضای این تفاهم‌نامه، فعالیت‌های مشترک این دو مرکز علمی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقات، تبادل استاد و دانشجو از این پس شتاب و رشد بیشتری می‌گیرد.


در مراسم انعقاد این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان و سونگ نوک این، رئیس دانشگاه سئول رسید، محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسن طاهریان، سفیر ایران در کره جنوبی، دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و دکتر یوسف حجت، رایزن علمی وزارت علوم در شرق آسیا نیز حضور داشتند.


براساس این تفاهم‌نامه، دو مرکز دانشگاهی توافق کردند که همکاری‌های خود را در زمینه تبادل دانشجو و استاد افزایش دهند و کنفرانس‌ها و همایش‌ها را برگزار و نیز طرح‌های تحقیقاتی مشترک انجام دهند.


اعطای بورسیه تحصیلی، ایجاد کرسی زبان و ادبیات در دانشگاه‌های یکدیگر، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک علمی، تحقیقاتی و فناوری، از دیگر مواردی بود که دو طرف بر آن تاکید کردند.


پس از امضای این یادداشت تفاهم، دو طرف دیدگاه‌های خود را درباره چگونگی گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی به‌ویژه در زمینه تحقیقاتی اعلام کردند و با تاکید بر تقویت هر چه بیشتر تعاملات دو طرف، خواستار تبادل تجربیات دو کشور در زمینه طرح‌های پژوهشی و فناوری شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته