دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1394 - 12:20

ساندی‌تلگراف: جنگ یمن توافق تاریخی میان تهران و واشنگتن را تهدید می‌کند

روزنامه‌ای انگلیسی در گزارشی به تشریح اوضاع منطقه و بحران یمن پرداخت و نوشت اختلاف درباره بحران یمن در حال تبدیل شدن به نزاع نظامی گسترده‌ای میان ایران و آمریکاست.
کد خبر : 12219

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «ساندی‌تلگراف» در گزارشی نوشت: گرچه «جنگ» تهدیدکننده توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران است، تنها راه شکست دادن گروه‌های القاعده و داعش به‌شمار می‌رود.


براساس این گزارش، «کان کوگلین» نویسنده امور دفاعی روزنامه «ساندی‌تلگراف» می‌نویسد: حالت خوش‌بینی ساده‌ای که در بسیاری از سیاست‌مداران و تحلیل‌گران به دلیل توافق بر سر چارچوب‌ها در پرونده هسته‌ای ایران به‌وجود آمد، پس از بروز اختلاف میان ایران و آمریکا بر سر جنگ داخلی در یمن خشکید.


وی با بیان اینکه هر کدام از طرف‌ها انگشت اتهام را به‌سوی دیگری نشانه رفته است، افزود: اختلاف درباره بحران یمن در حال تبدیل شدن به نزاع نظامی گسترده‌ای است.


«کوگلین» خاطرنشان کرد: تصمیم ریاض درباره آغاز عملیات نظامی در یمن بیانگر واهمه سعودی‌ها از این موضوع است که ایران تلاش می‌کند به وسیله حمایت از عراق در مرزهای شمالی، عربستان را محاصره کند و همچنین به‌وسیله هواداران خود در یمن، زمام امور در این کشور را برعهده بگیرد.


در مقاله‌ای که این روزنامه منتشر کرد، آمده است: تصمیم هفته گذشته تهران به ارسال دو کشتی جنگی به خلیج عدن بیانگر هشدار شدیداللحن تهران به واشنگتن است که همچنان از حملات هوایی سعودی‌ها به خاک یمن حمایت می‌کند.


«کوگلین» می‌افزاید: هشدار «جان کری» وزیر امورخارجه آمریکا از واشنگتن هرگز بدون واکنش ایران باقی نماند و ایران با هدف حفظ ثبات منطقه نیروهای خود را به خلیج عدن گسیل داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته