دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 11:11

رئیس‌جمهوری کره جنوبی رفراندوم حزبی برگزار کرد/ مخالفت صریح احزاب اپوزیسیون با نصب سامانه تاد

رهبران احزاب اپوزیسیون کره جنوبی مخالفت خود را با استقرار سامانه سپر موشکی تاد در کشورشان اعلام کردند و خواستار مذاکره با کره شمالی برای رفع خصومت میان دو طرف شدند.
کد خبر : 122174

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شین هوا)، بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، پارک گئون های، رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای مذاکره درباره چگونگی واکنش به پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، دو ساعت در دفتر ریاست جمهوری با رهبران سه حزب اصلی این کشور گفت‌و‌گو کرد.


در این دیدار، علاوه بر حزب حاکم سائونوری، حزب مینجو به عنوان مهمترین حزب مخالف و همچنین حزب مردم به عنوان مخالف میانه‌رو نیز حضور داشتند. همچنین در این دیدار، مشاوران امنیتی رئیس‌جمهوری کره جنوبی به همراه وزیران امور خارجه و وزیر امور اتحاد این کشور نیز حاضر بودند.


در این دیدار، رئیس‌جمهوری کره از رهبران احزاب خواست تا نظر صریح خود را درباره نصب سامانه ضد موشکی تاد که قرار است از سوی آمریکا نصب شود، اعلام کنند. رهبر حزب مردم در پاسخ، به روشنی مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرد.


همچنین رهبر حزب مینجو نیز گفت که مساله تاد، ماهیت نظامی ندارد بلکه یک موضوع دیپلماتیک است و افزود که این سامانه نمی‌تواند از کره جنوبی در برابر تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی دفاع کند. وی عنوان داشت که روابط نزدیک با چین که بزرگترین شریک تجاری سئول به شمار می‌آید، می تواند ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوانی برای کره جنوبی درباره بحران کره شمالی ایجاد کند.


همزمان با افزایش فعالیت‌های موشکی و اتمی کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی موافقت کردند که سامان ضد موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر کنند. چین و کره شمالی صراحتا مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته