دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 فروردين 1394 - 11:43
دکتر موسی خانی در گفت‌وگو با آنا:

خودروی برقی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تیرماه وارد بازار می‌شود

دکترموسی خانی در تشریح اهداف و برنامه‌ریزی‌های آتی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه رباتیک گفت: محصولات جدید و کاربردی ربوکاپ اعم از ربات‌های پرنده، ربات‌های زیرآبی و ربات‌های امدادگر با برنامه ریزی‌های طولانی مدت در دسترس سازمان‌ها و عموم مردم قرارخواهند گرفت.
کد خبر : 12206

رئیس کمیته تیم ربوکاپ ایران درگفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مرتبط با رباتیک گفت: برنامه ریزی، توسعه وسرمایه گذاری دراین زمینه با حمایت‌های ریاست دانشگاه آزاد در حال انجام است.


وی افزود: توسعه شرکت‌های دانش بنیان سیاست جدید است که از طرف دانشگاه آزاد اتخاذ شده است. علاوه بر این تاکید دکترمیرزاده بر عدم وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان سبب شده است که تیم های ربوکاپ به سمت کاربردی شدن اختراعات گسترش فعالیت‌های کارآفرینی حرکت کنند.


موسی خانی با ذکر این نکته که «ما با تاسیس شرکت‌های دانش بنیان و گسترش فعالیت‌های علمی در مسابقات درجهت بالندگی و رشد دانشجویان و داوطلبان اقداماتی عملی صورت دادیم» افزود: با این کار تلاش کردیم تا بتوانیم نشاط و رقابت را بالا ببریم و در همین راستا با تولید محصولات نوآورانه به هدف تجاری‌سازی و اقتصاد بدون شهریه دانشگاه که ۱۸ درصد آن تبیین شده است، نزدیک شویم.


وی همچنین گفت: دانشگاه آزاد درسال ۹۳ تمام برنامه‌هایی که دراین زمینه داشت را عملی کرده است. امیدوارم بتوانیم در سال ۹۴ هم اهدافمان را محقق کنیم تا هم تراز دانشگاه‌های بین‌المللی قراربگیریم و نه تنها به اقتصاد دانشگاه بلکه به اقتصاد کشورهم کمک کنیم.


رئیس دانشگاه قزوین خودروی برقی «کوادرو» را که قرار است با نام تجاری «یوز» وارد بازار شود، افتخارملی دانست و گفت: با حمایت معاونت علمی رئیس‌جمهوری و ریاست عالی دانشگاه نمونه‌های آزمایشی این خودرو تا تیرماه سال جاری وارد بازار می‌شود.


وی اضافه کرد: به علت حمایت یارانه‌ای دولت از چنین پروژه‌هایی این محصول با قیمت مناسبی دراختیار مردم قرارمی گیرد و پیش‌بینی می‌شود با فرهنگ‌سازی که دولت درباره محیط زیست انجام داده مورد استقبال قرار گیرد.


موسی خانی درپایان ازتولید محصولات جدید و کاربردی ربوکاپ اعم از ربات‌های پرنده، ربات‌های زیرآبی و ربات‌های امدادگر خبر داد و تصریح کرد: همه این تولیدات با برنامه‌ریزی‌های طولانی مدت دردسترس سازمان‌ها و عموم مردم قرارخواهند گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته