دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1395 - 15:02
در آستانه سی‌امین سال‌روز فعالیت واحد تهران شمال؛

بهره‌برداری از آزمایشگاه مرکزی و دانشکده فنی و مهندسی با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده

در آستانه سی‌امین سال‌روز فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، ساختمان‌های آزمایشگاه مرکزی و دانشکده فنی و مهندسی با 47 هزار و 500 متر مربع، روز یکشنبه بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر : 122043

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هم‌زمان با بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی واحد تهران شمال با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و دکتر حمید میرزاده، دانشجویان و اعضای هیات علمی؛ سال تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی رسما گشایش می‌یابد و در همین مراسم از دانشجویان نمونه سراسر کشور قدردانی می‌شود.


١٤١ آزمایشگاه و کارگاه و 14 کلاس آموزشی، از ظرفیت‌های ویژه ساختمان آزمایشگاه مرکزی است که در 7 طبقه و با زیربنای بالغ بر 24 هزار متر مربع ساخته شده است.


دانشکده فنی و مهندسی نیز که در 7 بلوک با زیربنایی حدود 23هزار و 500 متر مربع ساخته شده است، علاوه بر اتاق‌های ریاست و معاونت، کارکنان آموزش و مالی، بیش از 160 کلاس و اتاق ویژه اعضای هیأت علمی، دانشجویان دکترا، مدیران گروه‌ها، 4 سالن دفاعیه، کتابخانه و 2 سالن مطالعه، اتاق‌های ویژه لابراتوار، مجلات و فروش کتاب و سالن ثبت‌نام و نمازخانه دارد.


با احتساب فضاهای ساخته شده برای مجموعه ورزشی، دانشکده‌های علوم انسانی و زبان‌های خارجی در مجموع 86 هزار متر مربع در پردیس حکیمیه ساخت و ساز انجام شده است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال که در دهم آبان 1365 با پذیرش 30 دانشجو در ساختمان استیجاری در دبیرستان شروع به‌کار کرد، حالا با دارا بودن امتیاز جامع و 34 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، 555 عضو هیات علمی، 394 رشته و گرایش تحصیلی، 94 هزار فارغ‌التحصیل و 116 هزار متر مربع فضای آموزشی یکی از معدود واحدهای دانشگاهی است که تجمیع در آن اتفاق افتاده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته