دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا؛

شمسایی: پرتغال قوی‌تر از ما نیست/ مقام سومی جهان شاید تا 50 سال دیگر تکرار نشود

آقای گل فوتسال جهان گفت: تیم ملی می تواند پرتغال را شکست دهد چرا که پیروزی آرژانتین بر این تیم نشان داد که پرتغالی‌ها تیم قدرتمندی نیستند.
کد خبر : 121992

وحید شمسایی در خصوص دیدار امشب تیم ملی فوتسال برابر پرتغال در مرحله رده بندی جام جهانی فوتسال به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «من انتظار داشتم که پرتعال بتواند آرژانتین را شکست دهد و فینالیست شود اما اتفاقی دیگر افتاد و حالا ما باید با پرتغال بازی کنیم. تیم ملی پرتغال مسیر نسبتا آسان‌تری را نسبت به تیم ملی ما طی کرده‌ است و شکست این تیم برابر آرژانتین نشان داد که قدرت خیلی زیادی ندارد یعنی آن تیمی که انتظار می رفت، نیست.»


وی ادامه داد: «فوتسالیست‌های ما ثابت کردند که روح بزرگی دارند و در دیدار برابر روسیه هم مستحق شکست نبودند. آنها اسیر اشتباه داور شدند و برای همین فرصت حضور در فینال را از دست دادند. چه بسا که اگر ما از روسیه عبور می‌کردیم، احتمال قهرمانی‌مان بسیار زیاد بود. با تمام این احوالات بهتر است بچه‌ها به طور کامل بازی قبلی را فراموش کنند و با قدرت به مصاف پرتغال بروند.»


کاپیتان سابق تیم‌ ‌ملی فوتسال یادآور شد: «ما برابر تیم‌های اروپایی در این دوره از رقابت‌ها موفق نبودیم. البته در دیدار با اسپانیا که بچه‌ها به دلیل بازی کم تدارکاتی به هماهنگی خوبی نرسیده بودند و برای همین هم شکست خوردند. در بازی برابر آذربایجان هم حریف آمده بود که گل نخورد و با همه وجودش دفاع کرد. ما در روز دیدار با روسیه هم تیم خوبی بود و بازی پایاپایی را ارائه کردیم اما داور دچار اشتباه شد و ما می‌توانستیم برنده از میدان خارج شویم.»


او تاکید کرد: «ملی‌پوشان فوتسال ما برابر پرتغال می‌توانند پیروز شوند و فقط باید روحیه بالایی داشته باشند. اینکه کشاورز و بهادری مصدوم هستند و در کنار تیم نیستند نباید عاملی شود که بجه‌ها تصور کنند که پرتغال قوی‌تر است. ما توانایی‌های بالایی داریم و برای همین کافیست که همچون تمامی دیدارهای قبلی با غیرت بازی کنیم. اگر این اتفاق بیفتد، گذشتن از پرتغال و رفتن روی سکوی سومی دور از دسترس نیست.»


شمسایی با اشاره به این نکته که فوتسالیت‌های ایران باید قدر فرصت به دست آمده را بدانند، عنوان کرد: «ما در این دوره با حذف تیم‌های بزرگ برزیل، ایتالیا و اسپانیا مواجه بودیم که اتفاقی غیرمنتظره بود. تیم‌هایی که همواره یک پای مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی بودند و شایستگی‌های خود را به کرات ثابت کرده‌اند. باید بدانیم که امکان آنکه بار دیگر به جمع 4 تیم برتر برسیم خیلی پایین است چرا که تیم‌های برتر جهان از رقابت‌های کلمبیا درس می‌گیرند و در دوره‌های بعدی با قدرت و البته برنامه مشخص‌تری برابر ما ظاهر می‌شوند.»


وی تصریح کرد: «باتوجه به اینکه امکاناتی که فوتسالیست‌های تیم‌های برتر دنیا می‌گیرند قابل قیاس با بازیکنان ما نیست احتمال آنکه فوتسال ایران به مراحل بعدی برسد ، خیلی کم است و برای همین امیدوارم که بتوانیم با کسب عنوان سوم دنیا مقامی را کسب کنیم که احتمال تکرار آن شاید تا 50 سال دیگر هم وجود ندارد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته