دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1395 - 18:55

در شش ماه نخست سال؛ 222 هزار نفر خون اهدا کردند

سخنگوی و مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون عنوان کرد: در 6ماهه اول امسال، بیش از 222 هزار نفر برای بار اول در کشور اهدای خون داشتند.
کد خبر : 121738

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر بشیر حاجی بیگی اظهار کرد: علاوه بر این حدود 190 هزار واحد خون و فرآورده های آن شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسمای تازه منجمد و پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستانی توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 2 و نیم درصد رشد را نشان می دهد.


وی با اشاره به مراجعه بیش از یک میلیون و 335 هزار به مراکز انتقال خون در سراسر کشور جهت اهدای خون، خاطرنشان کرد: از مجموع این مراجعات، حدود یک میلیون و 80 هزار واحد خون اهدا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 2 درصد افزایش داشته است.


سخنگو و مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در شش ماهه اول امسال، زنان استان‌های البرز، گیلان و قم پیشتاز اهدای خون در بین زنان بوده‌اند، گفت: بیشترین میزان رشد اهدای خون در زنان نسبت به مدت مشابه سال قبل، مربوط به این سه استان بوده اما از نظر میزان شاخص اهدای خون زنان، استان‌های لرستان با 8.9، مرکزی با 7.7 و خراسان جنوبی با 7 درصد پیشتاز بوده اند و در مجموع اهدای خون بانوان در کشور در نیمه امسال، 4.3 درصد بوده است.


دکتر حاجی بیگی تصریح کرد: در شهریور ماه امسال بیش از 165 هزار واحد خون در کشور اهدا شده که بیشترین میزان رشد اهدای خون در این ماه در مقایسه با سال گذشته مربوط به استان‌های تهران، خراسان جنوبی و سمنان بوده است.


وی اضافه کرد: استان‌های سمنان، البرز، قم و تهران بیشترین میزان رشد اهدای خون در کشور و استانهای کردستان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی از نظر شاخص اهدای مستمر بیشترین میزان رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته