راهکار عملی جدید برای دانشآموزان اوتیستیک
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید قدمی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور پیرامون ارائه برنامهای عملی برای دانشآموزان اوتیستیک و روند اجرایی آن در سازمان استثنایی، گفت: با توجه به پیگیریهایی که طی چند ماه اخیر صورت گرفته این راهنمای عملی در دستور کار بوده و سازمان استثنائی و وزارت بهداشت اقدامات قابل توجهی در این امر صورت دادهاند.
وی ادامه داد: برنامهریزی آموزشی برای دانشآموزان اوتیستیک به شیوهای فعال در دستور کار قرار گرفته است.
سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور اظهار کرد: انجمنها و سایر حوزههای فعالی در زمینه آموزش و پرورش استثنائی کشور برنامههایی برای دانشآموزان اوتیستیک انجام میدهند.
قدمی با اشاره به اینکه این راهنمای عملی مبتنی بر نیازهای روز در حوزه اوتیسم ارائه میشود، بیان کرد: بضاعت علمی برای این حوزه پایین بوده و نیاز به برنامه های آموزشی متناسب با نیازهای روز داریم.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی کشور در خصوص نحوه افزایش دستمزد معلمان استثنای نیز یادآور شد: هرگونه تغییر در حقوق نیاز به ابلاغ شورای دستمزد دارد ، اما در سازمان آموزش و پرورش استثنائی برای پیگیری وضعیت معلمان برنامههایی در نظر گرفته شده است.
قدمی اظهار کرد: بر این اساس سعی بر این است تا برای حقوق معلمان دانشآموزان با نیازهای ویژه و اوتیسم سختی کار اعمال شود.
انتهای پیام/