دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1395 - 18:36
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

برخورد سلبی درجمع آوری عرضه قلیان‌ها کارساز نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه برخوردهای سلبی با جمع آوری قلیان‌ها از قلیان سرا کارساز و قابل قبول نیست، گفت: مسئولان فضای فرهنگی جایگزین را برای جوانان برگزینند.
کد خبر : 121732

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل خانه ملت، همایون هاشمی درخصوص توافق وزارتخانه‌های بهداشت و صنعت درجمع‌آوری قلیان به مدت 5 سال، گفت: برخوردهای سلبی درجمع آوری و مقابله با عرضه قلیان در قلیان سرا و قهوه خانه‌ها کارساز نیست و باید با معضلات و مشکلات اجتماعی به نوع دیگری برخورد شود.


نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش آسیب های اجتماعی ازاهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: استفاده از قلیان در حال حاضر در کشور به یک فرهنگ تبدیل شده و برخی افراد از فعالیت در قهوه خانه‌ها هزینه‌های روزانه خود را تامین می‌کنند یعنی به نوعی اشتغالزایی هر چند کاذب دراین حوزه ایجاد شده است.


وی با تاکید براینکه برخوردهای سلبی با جمع آوری قلیان‌ها از قلیان سرا کارساز و قابل قبول نیست، تصریح کرد: آسیب‌های اجتمای در تمامی حوزه ها به ویژه اعتیاد باید کاهش پیدا کند، به طوری که در حوزه آسیب‌های شدید و خطرناک باید اقدامات سریع‌تر و ضربتی انجام شود؛ اما در خصوص استفاده از قلیان بهتر است با مراکز متخلف برخورد شود.


این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه استفاده از قلیان برای جوانان به یک تفریح تبدیل شده است، گفت: اگر قرار بر تعطیلی همه مراکز عرضه قلیان باشد، باید پیش از آن از برنامه‌های دیگری برای جوانان استفاده کرد، بنابراین باید مراکز فرهنگی و تفریحی مناسب برای جایگزینی قهوه خانه‌ها استفاده کرد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برخورد صرف سلبی و بدون مطالعات کارشناسی در برابر فعالیت قهوه خانه‌ها تاثیری در مقابله با تخلفات درحوزه دخانیات ندارد، تصریح کرد: مسئولان بهتر است که با مراکز متخلف عرضه قلیان برخورد کنند تا اینکه بخواهند قلیان را به طورکلی از مراکز عرضه قلیان جمع آوری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته