دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 مهر 1395 - 14:28
رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی:

سامانه نظارت جامع در مدارس غیر دولتی هفته آینده رونمایی می‌شود

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از رونمایی سامانه نظارت جامع مدارس غیر دولتی در هفته آینده خبر داد.
کد خبر : 121605

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مرضیه گرد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در مدارس غیر انتفاعی به دنبال آن هستیم که مدارس توانمند دارای استاندارد آموزشی و با کیفیت را شناسایی و برای افزایش و ارتقاء به سایر مدارس معرفی کنیم.


وی افزود: با توجه به اینکه استراتژی وزارت آموزش و پرورش کیفی‌سازی خدمات آموزشی است، تلاش می‌کنیم در مدارس غیر انتفاعی با انجام فعالیت‌ها و وظایف خود اجرای این کیفیت را تضمین کنیم.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه بحث اصلی در کیفیت مدارس خروجی‌های آن است، گفت: کیفیت فقط کمی نیست بلکه باید از نظر کیفی نیز به آن توجه شود البته باید گفت کیفیت به شاخص‌های متعددی بستگی دارد که اگر این شاخص‌ها را شناسایی و به مدارس معرفی نکنیم آنها در ارزیابی مورد سوال قرار می‌گیرند.


وی در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی سامانه نظارت جامع مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: این سامانه هفته آینده رونمایی خواهد شد که بر اساس این سامانه می‌توانیم اطلاعات مدارس غیر دولتی، آموزش از راه دور، هیات امنایی و ... را ارزیابی و در بانک اطلاعاتی خود ذخیره داشته باشیم.


گرد با تاکید بر اینکه کیفیت آموزشی به عوامل متعددی بستگی دارد، گفت: کیفیت آموزشی به معلمان توانمند، کادر خوب، امکانات، فضای آموزشی، شرایط و استقبال دانش‌آموزان بستگی دارد البته باید برنامه‌هایی برای ارتقاء توانمندی معلمان اجرا کنیم.


وی در ادامه تصریح کرد: در تابستان دوره‌های آموزشی برای معلمان مدارس غیر دولتی برگزار شد که البته قرار است این دوره‌ها طی سال نیز تداوم داشته باشند.


رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی به توسعه روش‌های نوین یادگیری تاکید کرد و گفت: تنوع بخشی به روش‌های آموزشی یکی از اهداف ما است البته بسیاری از مدارس غیر دولتی در این زمینه بسیار خوب درخشیدند.


وی با اشاره به تقویت شوراهای آموزش و پرورش در سطوح مختلف استان‌ها گفت: شوراها با انجمن‌های اولیا و مربیان و بدنه آموزش و پروش در ارتباط هستند شوراها از مهم‌ترین راه‌های ورود مردم برای کمک به مدیریت آموزش و پرورش هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته