دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موزه توس به‌سازی، احیا و استانداردسازی می‌شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی و فرهنگی توس همزمان با هفته گردشگری، بهسازی، احیا و استانداردسازی موزه توس در مجموعه تاریخی و فرهنگی آرامگاه فردوسی صورت پذیرفت.
کد خبر : 121589
به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، احسان زهره‌وندی گفت: پروژه جمع آوری ورودی الحاقی موزه توس در راستای استاندارد سازی این مجموعه به اتمام رسید.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی و فرهنگی توس بااشاره به اینکه موزه توس در سال ۱۳۴۷ و به همت مهندس هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است افزود: در این موزه آثار سنگی دوران پیش از تاریخ مکشوفه از دشت توس و کشف رود، انواع شاهنامه نظیر:شاهنامه چاپ فلورانس و آثار کشف شده از حفاری های باستان شناسی شهر توس در معرض دید بازدید کنندگان است.


وی اظهار داشت: اصلاح ورودی موزه، اجرای سنگ فرش ورودی موزه و ایجاد رمپ جهت دسترسی معلولین و جانبازان جهت بازدید از موزه، از اقدامات اجرایی این طرح بود.


زهره وندی تصریح کرد: الحاق سردرب به طرح اصلی موزه که در دهه ۸۰ ایجاد شده بود، طرح اصلی موزه را تحت الشعاع قرار داده که منجر به اعتراض نسبت به بنای الحاقی گردیده بود.


مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی و فرهنگی توس گفت: این طرح بااعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیون ریال و در مدت یک ماه اجرا شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خراسان رضوی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته