دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چهارمین جشنواره نوشتار سینمایی برگزار شد/ اظهار تاسف پدر خبرنگار درگذشته برای جامعه پزشکی + فهرست برگزیدگان

چهارمین جشنواره نوشتار سینمایی شب گذشته (دوشنبه 6 مهرماه) با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در هتل انقلاب برگزار شد.
کد خبر : 121534

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در ابتدای این مراسم کیوان کثیریان ضمن خوشامدگویی به حضار بیان کرد که به دلیل غیبت مجری اجرای مراسم را بر عهده خواهد داشت و گفت: «این مراسم به دلایلی در سال گذشته برگزار نشد و باز هم به دلایلی، این جشنواره را از جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی جدا کردیم؛ به همین دلیل چهارمین جشنواره نوشتار سینمایی امشب با تأخیری یک سال و نیمه برگزار می‌شود.»


در ادامه سحر عصر آزاد دبیر جشنواره ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص برپایی این دوره از جشنواره بیان کرد: «امسال ۳۵۴ اثر از ۸۷ شرکت‌کننده در این جشنواره توسط داوران ارزیابی شد.»


وی همچنین عنوان کرد: «امشب مراسم یادبودی برای علی وزینی خواهیم داشت و مطمئنم او امشب در میان ما است و با لبخند همیشگی‌اش به ما نگاه می‌کند.»


پس از آن برگزیدگان این جشنواره که آثارشان در سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ در ۲ بخش اصلی و جنبی توسط فریدون صدیقی، خسرو دهقان، احمد توکلی، امیرعلی نجومیان و مهرزاد دانش با همراهی شهرام شکیبا و رضا معطریان داوری شده بود، معرفی شدند و جوایز خود را از افرادی چون محمدرضا دلپاک، جابر قاسمعلی، عباس یاری، غلامرضا موسوی، محمد مهدی عسگرپور، جمشید گرگین، حسن زاهدی، فریدون صدیقی، مازیار میری، امیر عابدی، هوشنگ گلمکانی، محمود گبرلو، شادمهر راستین، جواد طوسی و سعید ملکان دریافت کردند.


جمشید گرگین بازیگر سینما و تلویزیون که یکی از اهداکنندگان جوایز بود تولد و ورود محمدرضا شجریان به ایران را تبریک گفت و از حضار خواست تا چند دقیقه‌ای ایستاده او را تشویق کنند.


وی همچنین در ادامه متن‌های تبریکی را که در صفحات مجازی از سوی هنرمندان برای محمدرضا شجریان نوشته شده بود، خواند؛ سپس تصاویری از استاد آواز ایران پخش شد.


محمود گبرلو نیز به عنوان یکی از اهداکنندگان جوایز گفت: «جا دارد از فریدون جیرانی تشکر کنم که باعث شد مواضعم را به صورت روشن در برنامه «هفت» اعلام کنم. البته افراد بسیاری در این رابطه به من توصیه می‌کردند که من از آنها هم تشکر می‌کنم.»


در بخش بزرگداشت زنده‌یاد علی وزینی، پدر این خبرنگار ضمن بیان اینکه علی از هفت سالگی کار نوشتن را آغاز کرد و ۱۱ سال در جامعه خبری فعال بود، بیمارستان‌ها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «علی سیروز کبدی داشت و قرار بود پیوند کبد انجام دهد، اما وقتی که ساعت چهار صبح به دلیل خون‌ریزی به بیمارستان نمازی شیراز مراجعه کرد و قرار شد ساعت پنج صبح به او خون تزریق شود، به علت اینکه هیچ پزشکی در بیمارستان نبود تا ساعت هشت صبح این اتفاق نیفتاد و او تا آن زمان درد زیادی را تحمل کرد، به گونه‌ای که ساعت هشت صبح به من زنگ زد و گفت بیا مرا نجات بده.»


وی ادامه داد: «سؤال من این است که چرا با وجود پزشکان متخصص در کشور، حتی یکی از آنها یک شب در بیمارستان حضور ندارد؟ من این نقد را به وزیر بهداشتی می‌گویم که علی، او را در برج میلاد دیده بود و به علی گفته بود به بیمارستان نمازی برو، اما بیمارستان نمازی شیراز برای علی چیزی جز مرگ در پی نداشت. برای جامعه پزشکی و نظام پزشکی کشور متأسفم. امیدوارم پزشکان متخصص ما فقط به پول فکر نکنند بلکه به جان علی و امثال او هم بیندیشند.»


در ادامه جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با اشاره به اینکه خانواده وزینی در همدان شناخته شده هستند، گفت: «خانواده علی وزینی یک خانواده شناخته شده و فرهنگی در همدان هستند و می‌توانم بگویم وقتی علی فوت کرد، نیمی از شهر به حالت نیمه تعطیل درآمد، زیرا او دوست خوبی برای همه بود. او مهربان بود و در بیست و هفت سالگی مجلس بدرقه‌ای برایش برگزار شد که برای بسیاری از بزرگان برگزار می‌شود.»


در ادامه این مراسم لوح یادبودی از سوی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی به خانواده علی وزینی اهدا شد.


همچنین حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی نیز لوح و دسته‌گلی برای خانواده وزینی فرستاده بود.


برگزیدگان بخش‌های مختلف


* بخش اصلی


بهترین ترجمه سینمایی


تندیس و رتبه اول: یحیی نطنزی فصلنامه فارابی


رتبه دوم: حسین عیدی زاده ماهنامه تجربه


رتبه سوم: عقیل قیومی ماهنامه فیلم نگار و آراز بارسقیان ماهنامه فیلم نگار


بهترین مقاله سینمایی


تندیس و رتبه اول: پوریا جهانشاد ماهنامه فیلم نگار


رتبه دوم: محمد هاشمی ماهنامه فیلم نگار


رتبه سوم: مهرداد فراهانی سایت و مستند


بهترین یادداشت سینمایی


تندیس و رتبه اول: سید رضا صائمی روزنامه جام جم


رتبه دوم: سینا اخباری صنعت سینما


رتبه سوم: رضا استادی خبرآنلاین و یزدان سلحشور خبرآنلاین


بهترین گزارش سینمایی


تندیس و رتبه اول: مرضیه ریاحی ماهنامه فیلم


رتبه دوم: مسعود نجفی خبرگزاری ایسنا


رتبه سوم: احمد شاهوند روزنامه مردمسالاری


بهترین مصاحبه سینمایی


تندیس و رتبه اول: گیسو فغفوری روزنامه بهار (گفتگو با فرهاد توحیدی)


رتبه دوم: امیرحسین ثنایی سایت رای بن مستند (گفت و گو با محمد شیروانی)


رتبه سوم: شیما غفاری (گفت و گو با محمد مهدی عسگرپور)، آرش عنایتی (گفت و گو با حسن زاهدی)، علی زادمهر (گفت و گو با جواد شمقدری)


بهترین نقد سینمایی


تندیس و رتبه اول: امیر پوریا ماهنامه ۲۴ (نقد آسمان زرد کم عمق)


رتبه دوم: سعید قطبی زاده ماهنامه فیلم (نقد اینجا بدون من) و رامتین شهبازی ماهنامه فیلم نگار (نقد جاذبه)


رتبه سوم: آرش خوشخو ماهنامه ۲۴ (نقد سانشوی مباشر) و حسین آریانی (نقد سعادت آباد)


* بخش جنبی


بهترین یادداشت تلویزیونی


تندیس و رتبه اول: عزیزالله حاجی مشهدی روزنامه بانی فیلم


رتبه دوم: حسین گیتی هفته نامه سروش و مازیار معاونی روزنامه همشهری


رتبه سوم: سهیلا قوسی سایت سیما فیلم


بهترین طنز سینمایی


تندیس و رتبه اول: حسام مقامی کیا نشریه تصویر شهر


رتبه دوم: احسان ناظم بکایی نشریه خط خطی


رتبه سوم: علیرضا غفاری روزنامه بانی فیلم و محسن حدادی خبرآنلاین


بهترین کارتون و کاریکاتور سینمایی


تندیس و رتبه اول: احمد عربانی روزنامه بهار


دیپلم افتخار: احمد عبدالهی نیا مجله کیهان ورزشی


بهترین عکس سینمایی


تندیس بهترین عکس خبری: ساتیار امامی (مجموعه آثار)


تندیس بهترین عکس غیر خبری: بهرنگ دزفولی زاده (مجموعه آثار)


رسانه سینمایی برتر:


دوماهنامه سینما ادبیات به مدیر مسئولی همایون خسروی دهکردی



از حاضران در این مراسم می‌توان به مازیار میری، جعفر صانعی مقدم، محمدرضا دلپاک، خسرو دهقان، محمدمهدی عسگرپور، سید غلامرضا موسوی، جابر قاسمعلی، شاهین امین، جمشید گرگین، جواد طوسی، هوشنگ گلمکانی، شادمهر راستین، مهرزاد دانش، عزیزالله حاجی مشهدی، محمود گبرلو، رضا درستکار، امیر عابدی، علی علایی و... اشاره کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: برگزیدگان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته