دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با میزبانی از هوشنگ توکلی، فریده سپاه‌منصور و مدیر مجموعه تئاترشهر

«فصل بهار نارنج» افتتاح شد/ هوشنگ توکلی: «فصل بهارنارنج»، نمایش خوش‌ریتم و کاملی است + تصاویر

نمایش «فصل بهارنارنج» به کارگردانی غلامرضا عربی و بازی هشت بازیگر نابینا، شب گذشته ـ سه‌شنبه، ششم مهرماه ـ با حضور هوشنگ توکلی، فریده سپاه‌منصور، پیمان شریعتی ـ مدیر مجموعه تئاترشهر ـ و برخی دیگر از هنرمندان، اجراهای خود را از ششم مهرماه در پلاتو اجرای تئاترشهر آغاز کرد.
کد خبر : 121496

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط‌عمومی گروه، شب گذشته ـ سه‌شنبه 6 مهرماه ـ نمایش «فصل بهار نارنج» به نویسندگی محمود ناظری،کارگردانی غلامرضا عربی و حضور بازیگران نابینا، با میزبانی از پیمان شریعتی (مدیر مجموعه تئاترشهر)، هوشنگ توکلی، فریده سپاه‌منصور، زری اماد، مجید رحمتی، مجید امرایی (از هنرمندان نام‌دار تئاتر، سینما و تلویزیون)، استاد هادی منتظری (نوازنده پیشکسوت موسیقی ایرانی)، اجراهای خود را شروع کرد.


در این مراسم، هوشنگ توکلی روبان افتتاح نمایش را قیچی زد و گفت:«خیلی قدیم‌ترها متوجه شدند انسان‌ها و سایر موجودات وجوه مشترک دارند. در داستان آفرینش، به ویژه امروز که علم زیست‌شناسی توسعه یافته، متوجه شدند وجه اشتراک تمام موجودات زنده، ارتباط است و جوهر مجموعه ارتباطات هنر است و بعد تئاتر. خیلی خوشحالم امشب در نخستین شب اجرای این نمایش در خدمت دوستان هنرمندی هستم که سعی می‌کنند با هنرشان، نوعی ارتباط با ما برقرار بکنند، و این تجربه برای ما حتماً تجربه شیرینی خواهد بود».


این هنرمند همچنین پس از تماشای نمایش، نظر خود را چنین ابراز کرد:«خیلی خوشحالم که امشب این نمایش را دیدم و تشکر می‌کنم از مدیریت مجموعه تئاترشهر برای تماشای این نمایش از ما دعوت کردند. به نظرم «فصل بهارنارنج»، نمایش خوش‌ریتم و خوش‌نفس و کاملی است. این نمایش همه چیز دارد و ارتباط لازم بین من و باقی تماشاگران برقرار شد. این موضوع خیلی اهمیت دارد. فکر می‌کنم اگر دیگران ثروت‌های خود را پنهان می‌کنند، ما هنرمندان در معنا و محتوا انسان‌های ثروتمندی هستیم و ثروت‌مان را در اختیار مردم می‌گذاریم. امشب من این ثروت را دیدم و بسیار لذت بردم».


در پایان اجرای نمایش «فصل بهارنارنج»، هنرمندان حاضر در سالن، پوستر نمایش را به رسم یادبود امضا کردند.


ندا سلیمانی، علی بلبلی، مریم دیهیم‌بخت، حجت‌الله سنگانه، بابک محمدزاده، محسن رستمی، حمیدرضا کیانی‌خواه و شیما شوری، از هنرمندان نابینای کشور، در این نمایش بازی می‌کنند.


دیگر عوامل نمایش از این قرارند: زهرا میمندی‌پاریزی(دستیار کارگردان)، جواد مرآتی(طراح صحنه و لباس)، کیوان ضیاءپور(طراح نور)، حسین جوانمرد (ساخت موسیقی)، آزاده زارع(دستیار طراح و ساخت آکسسوار)، فریده عربی، فرشته عربی و شهربانو حیدری(دوخت لباس)، محمد محمدپور(روان‌شناس)، آزاده حاجی‌حسینعلی (برنامه‌ریز)، مرجان نظری(مدیر برنامه‌های نویسنده)، وحید عربی، محمد سعیدی، مقداد گلدار، سیما ذوالفقاریان، مژده پوررستم(گروه صحنه)، طاهر مهدوی و ستاره خدایی(راهنمای فرهنگی)، داوود نمدکلاهی (مسوول پلاتو)، غلامرضا عربی(ساخت دکور ـ دکوراسیون ناوک)، نسترن طهماسبی(گرافیست)، اختر تاجیک (عکاس) و احمدرضا حجارزاده(امور رسانه و روابط‌عمومی).


در خلاصه‌داستان نمایش آمده: گُلی در حالی که خواستگارش جمشید در اتاق مجاور است، برابر فشار خانواده برای ازدواج با او مقاومت می‌کند، در حالی‌که تمام مدت حمید که اکنون در جبهه جنگ است و از مدت‌ها پیش قراری برای زندگی آینده با گلی دارد، پشت پنجره در حال گفت‌وگو با گلی است.


«فصل بهار نارنج» ابتدای امسال نیز در خانه نمایش اداره تئاتر اجرا و با استقبال تماشاگران و منتقدان روبه‌رو و همچنین به‌عنوان نمایش برگزیده جشن بازیگر شناخته شد.



این نمایش از ششم مهرماه، هر شب ساعت 18 در پلاتو اجرای مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود و مدت‌زمان آن 55 دقیقه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: فصل بهار نارنج
ارسال نظر
هلدینگ شایسته