دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 مهر 1395 - 08:29

وضعیت ناخوشایند رضا یزدانی؛ پلنگ جویبار منتظر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی

کمیسیون ویژه فدراسیون پزشکی ورزشی به زودی در مورد نحوه و مکان عمل جراحی رضا یزدانی تصمیم‌گیری می کند.
کد خبر : 121388

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،در فاصله دو ماه مانده به المپیک ریو رضا یزدانی آزادکار 96 کیلوگرمی کشورمان از ناحیه آشیل پا به شدت آسیب دید و برای مدتی از تمرینات دور بود. یزدانی تا روزهای آخر مانده به رقابت های المپیک ریو وضعیتش مشخص نبود و اعزامش به این رقابت‌ها در هاله ای از ابهام قرار داشت اما وی سرانجام سوار هواپیما شد تا آخرین حضورش را در المپیک تجربه کند. اما پلنگ جویبار نتوانست انتظارات را برآورده کند و از کسب مدال بازماند البته ناداوری ها در نرسیدن یزدانی به مدال بی تاثیر نبود.


یزدانی یکی از بدشانس‌ترین کشتی‌گیران تاریخ ایران است چرا که او در المپیک لندن بر روی تشک آسیب دید و نتوانست به مدال طلا برسد و درست قبل از المپیک برزیل هم گرفتار آسیب دیدگی شد و با مصدومیت پا به مسابقات المپیک گذاشت. او این روزها حال و روز خوبی ندارد به طوریکه برادر وی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا گفت:«در حال حاضر رضا شرایط خوبی ندارد و به هیچ عنوان با کسی در ارتباط نیست. وضعیت پایش هم هر روز وخیم تر می‌شود.»


وی افزود: «‌رضا قبل از اینکه به مسابقات المپیک اعزام شود مورد معاینه پزشکان قرار گرفته بود و جراحی آشیا پایش محرز شده بود اما به دلیل اینکه ماه‌ها تلاش کرده بود تا به المپیک برسد با درد تمرینات را ادامه داد و اکنون وضعیت مناسبی ندارد. متاسفانه به دلیل اینکه فاصله بسیار زیادی از مصدومیتش تا مراحل درمانی‌اش به وجود آمده عمل بسیار سختی هم پیش رو دارد.»


یزدانی در پاسخ به اینکه این عمل در ایران انجام می‌شود یا خارج از کشور و فدراسیون از او حمایت کرده یا خیر، عنوان کرد: «‌رسول خادم برای بهبودی هر چه سریعتر یزدانی و حساسیت عمل جراحی او بسیار تاکید کرده است اما در حال حاضر رئیس کمیته فدراسیون پزشکی ورزشی باید در این مورد نظر نهایی را اعلام کند و هنوز مشخص نیست در ایران عمل می شود یا برای مداوی پایش عازم آلمان می شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته