دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 16:51

وزیر نیرو خبر داد: بهره‌برداری از 24 سد جدید در سال جاری

وزیر نیرو از بهره‌برداری 24 سد جدید در سال جاری در نقاط مختلف کشور خبر داد.
کد خبر : 12132

به‌گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، حمید چیت‌چیان با اشاره به وضعیت بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری گفت: از ابتدای مهرماه 93 تا به امروز حدود 163 میلی‌متر بارندگی در کشور گزارش شده که این میزان بارش در مقایسه با میزان بارش‌های مدت مشابه سال آبی گذشته 15 درصد و در مقایسه با متوسط درازمدت 17 درصد کاهش یافته است.


وی با بیان این که با توجه به وضعیت بارش‌ها در سال جاری در سدهای کشور با وضعیت خاصی مواجه هستیم، افزود: تا کنون میزان ورودی آب به مجموعه سدهای کشور 15 میلیارد و 840 میلیون مترمکعب بوده که در مدت مشابه سال گذشته این رقم 19 میلیارد و 770 میلیون مترمکعب بوده است.


چیت‌چیان تصریح کرد: با این رقم در حدود 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ورودی در سدها را داشته‌ایم و تا این زمان 49 درصد از مجموع ظرفیت سدهای کشور که حدود 48.8 میلیارد مترمکعب است، از آب پر شده‌است.


وزیر نیرو درباره برنامه‌های وزارت نیرو برای مقابله با کم‌آبی و نقش مردم در این برنامه‌ها ادامه داد: وزارت نیرو متناسب با وضعیت بارش‌های کشور تلاش خود را در زمینه آب توسعه داده‌است.


وی اضافه کرد: در سال گذشته 5 سد بزرگ در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید که یکی از آنها سد "شهربیجار" در استان گیلان بود. این سد آب شرب 14 شهر استان و بیش از صدها روستای استان گیلان را تامین کرد.


چیت‌چیان از آب‌رسانی به 1660 روستا در سال 93 خبر داد و تاکید کرد: در سال 93 اعتبار آب‌ روستایی کمی بیشتر از 300 میلیارد تومان بود که امسال این رقم به حدود 2200 میلیارد تومان رسیده‌است و با این اعتبار اجرای 920 مجتمع آب‌رسانی در دستور کار قرار دارد.


وزیر نیرو با بیان اینکه در سال جاری اجرای 121 طرح آب‌رسانی به شهرهای بزرگ از جمله تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و زاهدان را در برنامه داریم، عنوان کرد: به علت محدودیت شدید منابع آب در برخی نقاط کشور و از طرفی نامگذاری سال جدید با عنوان سال هم‌دلی و هم‌زبانی از مردم تقاضا داریم تا با ما همراهی لازم را داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته