دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 14:56
از سوی خانه کتاب؛

جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» منتشر شد

جدیدترین شماره فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» با سردبیری حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی احمدی ابهری منتشر شد.
کد خبر : 121299

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، پنجمین شماره از فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» ویژه بهار 1395 با سردبیری حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی احمدی ابهری، منتشر و راهی بازار نشر شد.


در این فصلنامه که از سوی موسسه خانه کتاب منتشر می‌‌شود، مقالات علمی و متنوعی با موضوع «فقه و حقوق» در بخش‌های «نقد مکتوب»، «معرفی و نقد»، «گفت‌و‌گو»، « نقد ترجمه»، «گوناگون»، «بخش عربی و انگلیسی»گنجانده شده است.


سخن سردبیر این شماره از فصلنامه از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی احمدی ابهری نگاشته شده است. وی عنوان یادداشت خود را «فرهنگ سازی برای نقد و شیوه های آن» انتخاب کرده و راهکار وصول به برخوردهایی سرشار از متانت و تامل با نقد آثار و کتب را این می داند که نقد به عنوان عاملی برای تقویت و تکامل پژوهش و ابزاری برای اصلاح و جبران ضعف ها و کمبودها در جامعه ما جایگاهی ارزشمند بیابد.


وی در بخشی از یادداشت خود نوشته است: «گریزی از فرهنگ سازی برای رساندن نقد به جایگاه واقعی خود در جامعه نداریم. اگر می خواهیم نقدِ اثر وسیله و بهانه ای برای برخی تسویه حساب ها و عقده گشائی ها نگردد؛ اگر در پی آن هستیم که اساتید و صاحبنظران، کار در این صحنه را هم به عنوان وظیفه و رسالتی علمی- اجتماعی تلقی نموده، تنها نظر به امتیازهای مقالات علمی- پژوهشی نداشته باشند؛ تنها و تنها همان است که نقد، به عنوان عاملی برای تقویت و تکامل پژوهش و ابزاری برای اصلاح و جبران ضعف ها و کمبودها در جامعه ما جایگاهی ارزشمند بیابد. »


«نقد مکتوب» این شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» دربردارنده 11 مقاله علمی است که نویسندگان هر کدام از مقالات به بررسی کتابی با موضوع «فقه و حقوق» پرداخته‌اند. «جایگاه شنود در نقض حریم خصوصی از منظر فقه و حقوق» عنوان مقاله‌ای نوشته عادل ساریخانی، دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه قم است. ساریخانی این مقاله را در نقد و بررسی کتاب «بررسی احکام فقهی و حقوقی استراق سمع» نوشته است.


«کاری نو در فقه اقتصادی»، «فقه سیاسی یا سیاست در فقه؟»، « وصل یا فصل غیر هم کیشان»،«توهین به مقدسات در بوته نقد» و... از دیگر مقاله های بخش« نقد مکتوب» این شماره از فصلنامه را در بر می گیرند.


« عدالت های نوآورانه؛ مطالعه موردی عدالت بوم شناختی» نوشته مهر انگیز روستایی تنها مطلب منتشر شده در بخش «نقد ترجمه» این شماره از فصلنامه نقد کتاب «فقه و حقوق» است. «گوناگون»، «بخش عربی و انگلیسی» سه بخش پایانی این شماره از فصلنامه است.


پنجمین شماره از فصلنامه «فقه و حقوق» از سوی موسسه خانه کتاب با سردبیری حجت‌الاسلام سید محمدعلی احمدی ابهری منتشر شد. علاقه‌مندان می‌توانند شماره جدید این فصلنامه را به بهای10 هزار تومان از کتابفروشی‌ها تهیه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته