دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 14:16

سفر معاون وزیر امور خارجه آمریکا به ترکیه

معاون وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه به پارلمان ترکیه در آنکارا رفت و از محل‌هایی که در جریان حملات هوایی در کودتای ناکام 15 جولای (25 تیر) آسیب دیده بودند، بازدید کرد.
کد خبر : 121246

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری اونا، آنتونی بلینکن صبح امروز سه‌شنبه وارد آنکارا شد. در این سفر بریت مک‌گورک فرستاده ویژه اوباما به ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش و جانسون کوهن نماینده معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا بلینکن را همراهی می‌کنند.


بلینکن که پس از ورود به آنکارا راهی پارلمان ترکیه شده بود، گفت: «من در آغاز سفرم به آنکارا به اینجا آمدم تا به همه کسانی که به (برقراری) دموکراسی کمک کردند و مانع موفقیت کودتا شدند، احترام بگذارم و قدردانی کنم.»


جان باس، سفیر آمریکا در ترکیه و جمال‌الدین تونای رئیس کمیسیون روابط خارجی پارلمان ترکیه، آنتونی بلینکن را در بازدید از پارلمان ترکیه همراهی می‌کردند. تونای در این بازدید به شرح آنچه در شب کودتا در پارلمان ترکیه رخ داده بود، قرار داد.


بلینکن پس از پایان بازدید به بیان احساس خود از آنچه دیده بود پرداخت و گفت: «من شش سال در مجلس نمایندگان کشورم کار کردم و احساس نمایندگان ترکیه را از آنچه که بر آن‌ها در زمان بمباران رخ داده بود، درک می‌کنم.»


وی قرار است در این سفر با مقام‌های ترک درباره موضوعات مهم دوجانبه همچون عملیات ائتلاف بین‌المللی رایزنی کند.


انتظار می‌رود بلینکن و هیات همراه، فردا (چهارشنبه) به سفر خود خاتمه دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته