دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 15:51

مولاوردی: صحبت از محیط زیست برای زنان، زیره به کرمان بردن است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر نقش پر اهمیت زنان در حفاظت از محیط زیست گفت: آگاهی زنان نسبت به محیط زیست و مخاطرات آن تا حدی افزایش یافته که اکنون صحبت از حفاظت محیط زیست مانند زیره به کرمان بردن است.
کد خبر : 12124

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، شهین‌دخت مولاوردی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه با توجه به نقش حیاتی زنان در حفظ محیط زیست به نظر می‌رسد این همکاری و انعقاد تفاهم‌نامه بسیار ضروری است، افزود: پیش از این بایستی این اقدام صورت می‌گرفت.
وی افزود: امسال از همه لحاظ حائز اهمیت است چرا که با میلاد حضرت زهرا (س) تقارن داشته و همچنین رستاخیز طبیعت است.
وی ابراز امیدواری کرد: امسال باید سرشار از برکات حضرت زهرا باشد و بتوانیم با الگو گیری از سیره فاطمی سبک زندگیمان را تغییر داده و به حفاظت از محیط زیست کشور کمک کنیم.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان، یادآور شد: در سال ۹۴ شاهد پایان برنامه پنجم توسعه و آغاز برنامه ششم توسعه هستیم که یکی از ویژگی‌های ایران ۱۴۰۴ جامعه است که از محیط زیست مطلوب برخوردار باشد و بر همین اساس بایستی همه تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به کار گیریم.
مولاوردی گفت: ۱۰ سال از سند چشم انداز ۱۴۰۴ گذشته و به نیمه راه رسیده‌ایم و بر همین اساس حال که در آستانه برنامه ششم توسعه نیز هستیم باید بتوانیم قدم‌های موثری در زمینه حفاظت از محیط زیست برداریم.
معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: به نظر می‌رسد این مشارکت سازمان محیط زیست و معاونت امور زنان بتواند در حفاظت از محیط زیست کشور و همچنین رسیدن به چشم انداز کشور موثر واقع شود.
مولاوردی با بیان اینکه در کشور ما در خصوص نقش زنان در محیط زیست صحبت کردن مانند زیره به کرمان بردن است افزود: چرا که دیگر اغلب ایرانیان با معضلات و مشکلات محیط زیست آشنایی کامل دارند و بنابراین اعتقاد داریم که زنان می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند.
وی زمان اجرای این تفاهم نامه با سازمان محیط زیست را ۴ سال اعلام کرد و گفت: امیدواریم شاهد بهره برداری از قدرت زنان در حوزه محیط زیست باشیم.


زنان در حفاظت از دریاچه ارومیه سهیم شدند
در ادامه این مراسم مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه سهم زنان اکنون از اشتغال کشور حدود ۳ درصد است افزود: بسیار خوشحالم در مراسم امضای تفاهم نامه‌ای شرکت می‌کنم که میان دو زن مدیر و مدبر کشورم به امضا می‌رسد که به توانمندی زنان و حفاظت از طبیعت کشور خواهند انجامید.
شهبانو امانی افزود: تجربه ثابت کرده در هر کشوری که زن را عزیز شمرده و در برنامه‌ها به عنوان رکن اصلی به کار می‌گیرند پیشرفت حاصل می‌شود.
وی گفت: یکی از اقداماتی که توانستیم در سال گذشته با کمک زنان در حوزه محیط زیست انجام دهیم اجرای طرح حفاظت از دریاچه ارومیه بود که با آموزش زنان کشاورز حوزه این دریاچه صورت گرفت و نشان داد که زنان می‌توانند نقش بسیار مثبتی در این خصوص داشته باشند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مولاوردی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته