دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 15:49

امام جمعه سروستان: وظیفه دانشگاهیان آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ فاطمی است

امام جمعه سروستان با توجه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: وظیفه ما و دانشگاهیان، بیدار کردن جامعه بویژه نسل جوان و آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ فاطمی است.
کد خبر : 12119

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام حسین ابراهیمی در مراسم ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر، با تبریک این روز و تقدیر از برگزاری این مراسم از سوی دانشگاه سروستان گفت: این نوع مراسم‌ فرصت خوبی است تا از رهنمودهای اهل بیت برای پیشرفت خود در همه زمینه‌ها استفاده کنیم.


وی با توجه به اینکه در زمان حضرت زهرا (س) جامعه ظرفیت استفاده از دریای بیکران آن بزرگوار را نداشت، افزود: ایشان نه تنها الگوی زنان بلکه الگویی برای تمام جوامع بشری است.


امام جمعه سروستان با توجه به آسیب جامعه به علت غفلت در شناخت اهل بیت گفت: این عدم شناخت باعث شده است که خیلی آسان و ارزان معامله کنیم و در اصول اخلاقی و عملی ما انحراف بوجود آید. این زمان بیش از هر زمان دیگر نیاز به الگوی پذیری از اهل بیت هستیم زیرا اگر آن روز جسم دختران را زنده به گور می‌کردند ولی امروز روح زنان ما را محصور کرده‌اند و تنها راه نجات الگوپذیری از این بزرگان است.


وی اثرگذاری تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن را از نتایج فاصله گرفتن از الگوی فاطمی عنوان کرد و افزود: باید معرفت خود را با افزایش شناخت خود از اهل بیت اعتلا بخشیم.


رئیس دانشگاه آزاد واحد سروستان هم با تبریک این روز ابراز امیدواری کرد بتوانیم حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی خود در عرصه زندگی قرار دهیم.


مهدی وادی با آرزوی موفقیت برای خدمتگزاران ایران اسلامی و با توجه به موفقیت چشمگیر دولت تدبیر و امید در مدیریت کشور بویژه توفیق هسته‌ای، گفت: این پیروزی از نتایج رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری و همدلی و همزبانی مردم و مسئولان است.


وی با محکومیت عمل شنیع ماموران عربستان در فرودگاه جده گفت: دشمنی بهائیت علیه شیعه روز به روز در حال افزایش است و آنان هر روز به نوعی عداوت خود را به ایران نشان می‌دهند و بر مسئولان کشور است که با پیگیری مجدانه از حیثیت مردم دفاع کنند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سروستان با توجه به برنامه‌های سال جاری این دانشگاه گفت: توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی و توسعه سطح کیفی و اعتلای علمی دانشجویان از برنامه‌ای این دانشگاه است زیرا این واحد از نظر امکانات و نیروی انسانی در شرایط بسیار مطلوب است.


وی ابراز امیدواری کرد: تصویب نهایی رشته‌های تحصیلات تکمیلی برای این واحد دانشگاهی با نظر مساعد مسئولان امر تسریع یابد. در پایان این مراسم به کارکنان خواهر این واحد هدایایی اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته