دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
به مناسبت ولادت زهرای مرضیه (س)

مراسم بزرگداشت روز زن و گشایش سه نمایشگاه در مجموعه سعدآباد برگزار می‌شود

ویژه برنامه ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و گشایش سه نمایشگاه از آثار هنری بانوان، بیست و سوم فروردین ماه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.
کد خبر : 12118

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی مجموعه سعدآباد، مراسم گرامیداشت مقام زن با حضور معصومه ابتکار، معاون محترم ریاست جمهوری و جمعی از معاونان و رؤسای سازمان میراث فرهنگی و همچنین مدیر و نماینده دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، گری لوییس هماهنگ‌کننده سازمان ملل متحد در جمهوری اسلامی به همراه برنامه‌های فرهنگی و تفدیر و قدردانی از بانوان هنرمند معاصر، ساعت 9 تا 12 روز یکشنبه 23 فروردین ماه در سینمای کاخ ملت برگزار می‌شود.


بنا بر این گزارش، در همان روز نمایشگاه آثار هنری بانوان معاصر ایران شامل نقاشی‌های لاکی و روغنی تذهیب گل و مرغ‌سازی با امضای زهرا کرمی و دیگر هنرمندان این عرصه در موزه خط و کتابت میرعماد افتتاح می‌شود.


همچنین بیش از 20 اثر مختلف نگارگران زن ایران با موضوع و محتوای مقام زن و مضامین مذهبی، فرهنگی و هنری با همکاری رئیس انجمن نگارگران ایران، محمدباقر آقا میری در موزه هنرهای زیبا به نمایش در خواهد آمد.


همزمان با برنامه افتتاح دو نمایشگاه مذکور آثار موزه‌ای بخشی از دستاوردهای هنری بانوان شاغل در کاخ سعدآباد شامل آثار هنرهای سنتی و صنایع دستی در نگارخانه سعدآباد در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.


سه نمایشگاه مذکور از 23 تا 30 فروردین ماه برگزار می‌شود علاقه‌مندان و هنر دوستان می‌توانند در روزهای یاد شده از این نمایشگاه‌ها در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بازدید کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: میراث فرهنگی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته