دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 15:43

ابتکار: فصل نوینی از همکاری زنان در حوزه‌ محیط‌زیست آغاز شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: امضای تفاهم نامه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را به فال نیک می‌گیریم و خوشحالیم که فصل نوینی را در زمینه همکاری زنان و آگاهی آنان نسبت به محیط زیست را آغاز خواهیم کرد.
کد خبر : 12116

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خوشحالم که امسال مراسم روز زن در شرایطی برگزار می‌شود که تفاهم نامه بین سازمان محیط زیست و معاونت امور زنان امضا می‌شود. امیدوارم فصل مشترکی از همکاری نوین را در این زمینه شاهد باشیم.
وی با خیر مقدم به حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه بتواند برکات زیادی را برای محیط زیست کشور به همراه داشته باشد.
ابتکار گفت: خوشحالیم فصل نوینی را در زمینه همکاری زنان برای حفظ محیط زیست آغاز کرده‌ایم زیرا زنان نقش کلیدی در جامعه داشته و پرورش دهندگان نسل‌های آتی کشور هستند.
وی با اشاره به نقش‌های مدیریتی و نقش آفرینی‌های زنان در جامعه اضافه کرد: این زنان نیز می‌توانند نقشی بسیار کلیدی در حفاظت از محیط زیست ایفا کنند. همچنین زنانی که در خانواده خود با محیط زیست آشنایی داشته باشند از مدیریت آب تا مدیریت پسماند را انجام خواهند داد.
رئیس سازمان محیط زیست کشور یادآور شد: نقش زنان شهر نشین و روستا‌نشین در آگاهی رسانی مسائل زیست محیطی نیز بسیار پر اهمیت و پر واضح است چرا که به عنوان مثال زن روستایی که از مضرات استفاده از کودهای شیمیایی اگاهی داشته باشد، مانع از مصرف بی‌رویه آن خواهد شد.
وی افزود: زنان شهری نیز زمانی که نسبت به موضوع آب یا پسماند آگاه باشند می‌توانند نقش مهمی در مصرف آب و اصلاح شیوه تولید پسماند داشته باشند.
ابتکار تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌های مشترک در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی برای زنان جامعه نقش موثری در آگاه‌سازی زنان در خصوص محیط زیست داشته باشیم که البته این اقدام از مدت‌ها پیش آغاز شده و نمود آن را در اجرای طرح‌هایی که از سوی زنان در سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد، شاهد هستیم.
وی گفت: ما بسیار به این تفاهم نامه دل بسته‌ایم و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق این اقدام باعث بهبود شرایط محیط زیست شود و بتوانیم گام‌های موثری را در ارتقای مقام زنان در کشور و بهبود وضعیت محیط زیست داشته باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته