دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 11:16

آمریکا پیشنهاد دولت سوریه برای گذار سیاسی را رد کرد

وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات همتای سوری خود درباره آمادگی دمشق برای تشکیل دولت فراگیر را رد و اعلام کرد با توجه به شرایط فعلی سوریه صحبت از تشکیل چنین دولتی بی معناست.
کد خبر : 121153

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از ایسنا، شبکه خبری سوریه‌نیوز گزارش کرد:‌ «جان کری در گفت‌وگو با خبرنگاران در سفرش به کلمبیا گفت صحبت درباره تشکیل دولت فراگیر و متحد بسیار پیچیده است و در این زمان و در اوضاعی که نظام سوریه حلب را بمباران می‌کند، هیچ معنی و مفهومی ندارد.»


کری احتمال داد در چنین اوضاعی که ساکنان حلب در معرض بمباران و گرسنگی هستند اشتیاقی به تشکیل دولت فراگیر و متحد نداشته باشند.


ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اعلام کرد که دمشق آماده تشکیل دولتی فراگیر است که کمیته‌ای را برای تدوین قانون اساسی تشکیل دهد.


کری گفت: «ما باید منتظر این باشیم که ببینیم در روزهای آینده شاهد اقدام متفاوتی از سوی روس‌ها یا نظام سوریه خواهیم بود یا خیر.»


وی در اظهارات دیگری از تلاش‌هایش در مذاکره با مسکو درباره جنگ سوریه دفاع کرد و گفت: «آتش‌بس شکست خورده دلیل جنگ نیست و تنها راه برای توقف جنگ مذاکره است.»


کری به خبرنگاران در سفرش به کلمبیا گفت: «دلیل رخدادهای کنونی این است که نظام سوریه و روسیه دنبال پیروزی نظامی هستند. امروز آتش‌بسی وجود ندارد. این امکان به‌طور کامل نابود شده است. این توهم نیست این واقعیت است.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته