دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خبر داد

جذب فاینانس با نرخ‌های مناسب

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: پس از برجام امکان فاینانس در حوزه دریایی با قیمت های مناسب فراهم شده است و مجموعه دریایی کشور می‌توانند از این فضا استفاده کنند.
کد خبر : 121149

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، صفایی در بیست و چهارمین همایش ارگان های دریایی کشور با تاکید بر اینکه وضعیت حمل و نقل دریایی از بابت نرخ وضعیت خوبی ندارند، افزود: پیش بینی ما این است که طی هفته های آینده نرخ ها افزایش خواهد یافت.


وی تصریح کرد: ۹۰ درصد سوخت ناوگان دریایی و تعمیر ملزومات عمومی و قطعات یدکی، اکنون از شرکت‌های داخلی تامین می‌شود که حرکت خوبی را برای صنایع داخلی ایجاد کرده است.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: شرکت ملی نفتکش با رسیدن به ظرفیت 15.4 میلیون تن حمل محموله نفتی در زمان تحریم به عنوان شرکت پیشرو حمل‌ونقل انرژی جایگاه اول جهان را کسب کرد.


مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: امروز ناوگان ما با مجموعه لاینر متفاوت است، اصول اقتصادی و مباحث نرخ‌گذاری آنها تفاوت دارد. با وجود این شرایط نفت‌کش در حوزه جاری ناوگان به چارترهای خارجی موفقیت مطلوبی داشته است و به بازارهای بیرون در پسابرجام ارائه خدمات داده‌‌ایم.


صفایی با بیان اینکه نرخ اجاره کشتی افزایش خواهد یافت، گفت: یک فروند کشتی VLCC روزانه 26 هزار و 500 دلار نرخ اجاره دارد. همچنین نرخ اجاره کشتی MR حدود 13 هزار دلار و کشتی CAPSIZE حدود 8 هزار و 750 دلار است که قطعاً افزایش خواهد یافت که باید خود را برای آن شرایط مهیا کنیم.


وی تأکید کرد: شرکت ملی نفت‌کش با دستیابی به ظرفیت 15.4 میلیون تن حمل محموله‌های نفتی در زمان تحریم به عنوان یک شرکت پیشرو حمل‌ونقل انرژی موفق شد جایگاه اول در جهان را کسب کند.


وی تأکید کرد: در حوزه بیمه با مؤسسات رده‌بندی تلاش کردیم مواردی که در دوران تحریم مورد توجه قرار گرفته در پسابرجام هم حمایت شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: نفتکش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته