دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

سیروس همتی: وقتی نتوانیم آئینه جامعه باشیم، مخاطب را به سوی ماهواره سوق می‌دهیم/ سه سال است پیشنهاد تلویزیونی نداشته‌ام

سیروس همتی بیان کرد: وقتی ما نمی‌توانیم آئینه جامعه خودمان باشیم، به مخاطبان این اجازه را می‌دهیم که دیگر برنامه‌های تلویزیون را نگاه نکنند و به سمت شبکه‌هایی بروند که مسائل را بدون ممیزی و سانسور نشان داده و به آن می‌پردازند.
کد خبر : 121139

سیروس همتی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: «در دو فیلم سینمایی ایفای نقش کردم که منتظر اکران آنها هستم. یکی فیلم سینمایی «به کارگر ساده نیازمندیم» با کارگردانی منوچهر هادی و فیلم دیگری که در رده سنی نوجوانان ساخته شده و چند جایزه جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان را به خود اختصاص داد به نام «فرار از قلعه رودخان» کار غلامرضا رمضانی را نیز در نوبت اکران دارم.»


وی در مورد کاهش مخاطبان تلویزیون گفت: «دلایل افت تلویزیون و برنامه‌های سازمان صدا و سیما و افت مخاطبان را نمی‌شود در یک مصاحبه بیان کرد. چند دلیل اصلی وجود دارد که یکی از آنها بی‌کار بودن افرادی است که سابقه خوبی در تلویزیون داشته و مردم آنها را با سریال‌های تلویزیونی به‌خاطر دارند. من تا کنون دو جایزه از جشنواره‌ها بابت ایفای نقش در سریال‌های تلویزیونی گرفته‌ام اما الان بی‌کار هستم و حدود سه سال است که هیچ پیشنهادی از طرف تلویزیون و سریال‌های تلویزیونی نداشته‌ام.»


وی افزود: «از سوی دیگر، افرادی دارند در سریال‌های تلویزیون ایفای نقش می‌کنند که حتی در حفظ دیالوگ و گفتن متن مشکل دارند. واقعا برایم عجیب است و نمی‌دانم که این بازیگرها از کجا و توسط چه کسانی وارد عرصه بازیگری و بازی در سریال‌های تلویزیونی شده‌اند. نبود مدیریت صحیح در چند سال گذشته باعث وجود چنین مشکلاتی در رسانه ملی شده است که امیدوارم با حضور آقای علی عسگری و تغییرات به وجود آمده دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی در رسانه ملی نباشیم و دوباره تلویزیون بتواند رابطه خوبی با مخاطبان برقرار کند.»


همتی افزود: «متاسفانه باید اعتراف کرد که مدیران ما در رسانه ملی از جامعه و مسائل موجود در آن دور هستند و پرداختن به مسائل و مشکلات روز جامعه در برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون جایی ندارد. وقتی سازمان صدا و سیما نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد به موضوعات و مشکلات مردم که در جامعه امروز وجود دارد بپردازد قطعا شبکه‌های ماهواره‌ای جایگزین شبکه‌های داخلی برای مخاطبان خواهند شد و مردم دیگر برنامه‌هایی که نمی‌توانند با آنها ارتباط درستی برقرار کنند نگاه نخواهند کرد.»


همتی ادامه داد: «مسئولان سازمان فکر می‌کنند با سرپوش گذاشتن و نپرداختن به موضوعاتی مثل خیانت، رشوه‌خواری و فساد که در جامعه وجود دارد می‌توان مخاطبان را از این نوع مشکلات دور نگاه داشت که این یک ایده کاملا اشتباه است. اگر ما نتوانیم به این نوع مسائل در تلویزیون بپردازیم قطعا مثل چند سال اخیر مخاطبان خود را از دست خواهیم داد.»


وی افزود: «در حال حاضر شبکه‌های ماهواره‌ای با پرداختن به این نوع مسائل باعث جذب مخاطب شده‌اند و دیگر کمتر افرادی شبکه‌های داخلی و برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون را نگاه می‌کند. وقتی ما نمی‌توانیم آئینه جامعه خودمان باشیم به مخاطبان این اجازه را می‌دهیم که دیگر برنامه‌های تلویزیون را نگاه نکنند و به سمت شبکه‌هایی بروند که مسائل را بدون ممیزی و سانسور نشان داده و به آن می‌پردازند.»


وی ادامه داد: «واقعا خجالت‌آور است افرادی که بیشترین فعالیت را در تلویزیون داشته و جایزه‌هایی نیز برای بازی در سریال‌های تلویزیونی دریافت کرده‌اند، الان بیکارند. سه سال است که من در تلویزیون فعالیتی نداشته‌ام و هر زمان هم کاری پیشنهاد می‌شود به قدری افراد غیر حرفه‌ای و کار نابلد هستند که ترجیح می‌دهم کار نکنم.»


همتی در پایان گفت: «دور بودن متن سریال‌ها از واقعیات موجود در جامعه و همچنین دور ماندن افرادی که زحمات زیادی برای تلویزیون کشیده‌اند و مردم آنها را به عنوان بازیگر سریال‌های تلویزیونی می‌شناسند باعث افت مخاطب و جذب آنها به شبکه‌های ماهواره‌ای شده است.»


گفت‌وگو از احمدرضا معراجی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته