دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1395 - 09:51

افشاگری فرمانده جبهه‌ فتح‌الشام: آمریکا به ما موشک و سلاح می‌دهد

یکی از فرماندهان جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) در گفت‌وگو با یک رسانه آلمانی از حمایت‌های تسلیحاتی آمریکا به این گروه تروریستی خبر داد.
کد خبر : 121066

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از روزنامه رای‌الیوم، یکی از فرماندهان جبهه فتح‌الشام (جبهه‌النصره سابق) در مصاحبه با نشریه فوکوس چاپ آلمان گفت که این گروه از «آمریکا سلاح دریافت می‌کند ولی این سلاح و کمک‌های ارسالی آن چیزی نیست که ما مدنظر داریم.»


این فرمانده جبهه فتح‌الشام که گروهش در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارد، در گفت‌وگو با یورگن تودنهافر، خبرنگار روزنامه کلنر اشتادت آنسایگر چاپ آلمان گفت: «آمریکا به ما به‌طور مستقیم موشک می‌دهد و ما از آمریکایی‌ها که در کنارمان هستند قدردانی می‌کنیم. باوجود این، همکاری آمریکا با ما آنگونه‌ای نیست که ما مدنظر داریم.»


نشریه فوکوس نوشت: «خبرنگار، این مصاحبه را 10 روز پیش انجام داده بود، یعنی پیش از حمله به کاروان کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در شهر حلب سوریه. این عضو بلند پایه القاعده در آن زمان گفت که اگر نیروهای نظام اسد آنگونه که درخواست شده است، عقب‌نشینی نکنند، اجازه دسترسی کاروان کمکی سازمان ملل متحد به حلب را نخواهد داد. نیروهای اسد باید از همه مناطق مدنظر ما عقب‌نشینی کنند تا ما اجازه ورود کامیون‌های کمکی را بدهیم. اگر در چنین اوضاعی کامیون حامل کمکی حرکت کند ما راننده آن را دستگیر می‌کنیم.»


این عضو القاعده بر موضع سازش‌ناپذیری جبهه فتح‌الشام تاکید کرد و گفت: «ما تا سقوط نظام بشار اسد مبارز می‌کنیم. ما هیچ دولت سکولاری را نمی‌پذیریم، بلکه هدف ما تاسیس یک دولت اسلامی بر اساس شریعت اسلام است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته