دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 15:12
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

پرداختی ماهانه تامین اجتماعی برابر کل اعتبار هدفمندی یارانه‌هاست

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در سال 93 سازمان تامین اجتماعی در هر ماه سه هزار و 500 میلیارد تومان پرداختی داشته که این رقم معادل کل اعتبار هدفمندی یارانه‌ها و کل درآمد مالیاتی کشور است.
کد خبر : 12104

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در جلسه شورای رفاه و تامین اجتماعی استان یزد افزود: تمام تلاش تیم تخصصی سازمان تامین اجتماعی در این مدت برای خارج کردن سازمان از حاشیه‌های مختلفی بود که ارتباطی به ماموریت و وظایف تامین اجتماعی نداشت و این سازمان را درگیر کرده بود.


وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال 92 با کسری بودجه قریب به پنج هزار میلیارد تومان مواجه بود و با توجه به ماموریت سازمان که حتی یک روز هم نمی‌تواند پرداخت مستمری و درمان را با تاخیر انجام دهد، تصریح کرد: این موضوع برای چنین سازمان بزرگی یک چالش مهم بود و خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده و با یاری خداوند توانستیم با موفقیت این مشکلات را پشت سر بگذاریم.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت به موقع تعهدات در شرایطی اتفاق افتاد که در سال 93 دولت و کشور تحت فشارهای شدید اقتصادی به سر می‌برد و کارفرمایان و تولید و صنعت با مشکل جدی روبرو بودند.


وی ادامه داد: ارتقا سطح معیشت مستمری بگیران از جمله موضوعات مهمی بود که با افزایش 25 درصدی حقوق آنان انجام شد و این امر در حالی صورت گرفت که در سال 93 تورم معادل 15 درصد بود و این اقدام طی 20 سال گذشته بی‌نظیر بود.


نوربخش همچنین با بیان اینکه در سال 93 با رشد 48 درصدی هزینه‌های درمانی روبرو بودیم، افزود: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین خدمات تامین اجتماعی در بخش درمان است و با توجه به اجرای طرح نظام تحول سلامت، اکنون فرانشیز پرداختی بیمه شدگان در بخش دولتی فقط شش درصد است و تمامی هزینه‌های سرطان، تالاسمی و کلیوی توسط سازمان پرداخت می‌شود.


وی گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف قانونی و ذاتی تامین اجتماعی درمان است در سال 93 به اندازه 10 سال گذشته تجهیزات و آمبولانس و به اندازه 20 سال گذشته دستگاه سی تی اسکن خریداری شده و 36 پروژه را در دهه فجر سال 93 افتتاح کرده‌ایم.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر بحث رفاه اجتماعی، آن را از موضوعات مهم در دستور کار سازمان برشمرد و گفت: به منظور ایجاد امنیت اجتماعی و رفاه اجتماعی تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست.


وی افزود: مهمترین برند سازمان تامین اجتماعی جلب اعتماد مردم است که به امید خدا با صداقت در امر و تولید و ارایه خدمات مناسب، اعتماد مردم را بیش از گذشته به دست خواهیم آورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته