دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 مهر 1395 - 23:02
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

اجرای مقررات بین المللی بهداشت گام موثری در افزایش همکاری بین کشورهاست

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: اجرای مقررات بین المللی بهداشت، بستر موثری برای افزایش همکاری بین المللی در خصوص کنترل بیماری‌های واگیر ایجاد می‌کند .
کد خبر : 121016

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد مهدی گویا در حاشیه اجلاس دو جانبه ترددهای مرزی ایران و جمهوری آذربایجان‌ گفت: تبادل اطلاعات و ایجاد پل ارتباطی در حوزه سلامت بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان از اهداف نظام سلامت است .


وی اضافه کرد: چندین سال است که نشست‌های مشترکی با حضور نمایندگان حوزه سلامت دو کشور انجام می‌گیرد و تصمیم‌های مشترکی در خصوص پایگاه‌های سلامت مرزی گرفته می‌شود .


وی ادامه داد: امکانات بهداشتی و درمانی ایران متفاوت از کشور جمهوری آذربایجان است و قدم‌های موثری در خصوص کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مرزهای خود برمی‌دارد .


وی با اشاره به سیستم کنترل بیماری‌های واگیر که در اربعین حسینی و در مرز ایران و عراق انجام می‌گیرد، گفت: آمادگی داریم همان سیستم را در مرز بین ایران و جمهوری آذربایجان نیز مستقر کنیم و بیماری‌های واگیر را در رفت و آمد اتباع دو کشور کنترل کنیم .


وی همچنین با اشاره به اجلاس دو جانبه ترددهای مرزی ایران و جمهوری آذربایجان‌ گفت: دو کشور همکاری مطلوبی دارند و امیدواریم نتایج این نشست دو روزه نیز مفید بوده و قابلیت اجرا داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته