دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رفع موانع مالی گازرسانی به سیستان و بلوچستان

محمود آستانه، مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی در سومین بازدید خود از فاز اول پروژه گازرسانی به زاهدان درسال 95، از سرعت بخشیدن به این پروژه با رفع موانع مالی و تامین لوله خبر داد.
کد خبر : 120944

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران؛ محمود آستانه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان از عزم جدی وزارت نفت در رساندن گاز به شهرستان زاهدان تا حداکثر اوایل سال 96 خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با پیمانکار پروژه علاوه بر فاز اول فعال که از طرف ایرانشهر مشغول به کار است و موفق به اتمام 80 کیلومتر لوله‌گذاری شده است، جبهه دوم نیز در منطقه کورین فعال شده و در آینده نزدیک تعداد تیم‌های فعال افزایش خواهد یافت.
مشاور وزیر نفت در این سفر به همراه نمایندگان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و ابوالحسینی مدیر خط هفتم سراسری با حضور در نیروگاه برق زاهدان، ایرانشهر و چابهار از اقدامات صورت گرفته در این مناطق نیز بازدید کرد.
آستانه در نیروگاه زاهدان بر اهمیت پیشرفت پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی زاهدان تاکید کرد و تصریح نمود: توجیه اقتصادی این پروژه، گازرسانی به نیروگاههای استان و صنایع است زیرا گازرسانی به سیستان و بلوچستان از محل بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه سال 93 کشور صورت می‌پذیرد.
وی در بازدید از نیروگاه گازی بمپور و نیروگاه ایرانشهر نیز از راه اندازی نیروگاه گازی و بخار بمپور ابراز خرسندی کرد و با توجه به وجود گاز در نیروگاه از مسئولین شرکت برق استان خواست تا با تعویض مشعل‌های نیروگاه قدیمی ایرانشهر سوخت نیروگاه از مازوت به گاز تغییر یابد.
مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی اولویت دوم در پروژه گازرسانی به استان را گازرسانی به چابهار اعلام کرد و گفت: که این فاز در حال آماده‌سازی جهت پیمان‌سپاری می‌باشد واهمیت این پروژه گازرسانی به دو نیروگاه موجود چابهار و کنارک و طرح توسعه نیروگاه چابهار و همچنین تامین سوخت و خوراک پترو شیمی‌های در حال ساخت در این منطقه می‌باشد.
مدیر عامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: میانگین مصرف گاز نیروگاه بمپور حدود 2300 هزار متر مکعب گاز می باشد که معادل 2300هزار لیتر سوخت مایع صرفه‌جویی می‌شود.
طهرانی با اعلام آمادگی این شرکت جهت خدمت‌رسانی به مردم جهت اشتراک‌پذیری در زاهدان گفت: تا کنون 10 درصد از خط تغذیه زاهدان پایان یافته و فاز جدیدی از این پروژه در حال پیمان‌سپاری است تا بتوانیم انشاءالله با حداکثر توان با ورود گاز به زاهدان خدمت گزار مردم عزیز این شهرستان باشیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: گازرسانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته