دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 15:18
از تمدید قرارداد با معروف خبری نیست

شاید کاپیتان از روسیه برود

پاسور ایرانی تیم زنیت کازان روسیه هنوز قرارداد خود با این تیم برای فصل آینده را تمدید نکرده است، آن هم در حالی که دو بازیکن غیر روسی زنیت قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند.
کد خبر : 12093

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اواخر نیم فصل نخست لیگ برتر والیبال ایران بود که زمزمه‌های انتقال سعید معروف به تیم زنیت کازان روسیه که یکی از بزرگترین تیم‌های والیبال در اروپاست، شنیده شد. خیلی زود این شائبه به واقعیت تبدیل شد و کاپیتان تیم ملی والیبال ایران برای عقد قرارداد با تیم روسیه‌ای راهی این کشور شد.


قطعی شدن حضور معروف در تیم روسی آن هم در حالی که با تیم شهرداری ارومیه قرارداد داشت، با اعتراض شدید هواداران این تیم همراه شد با این وجود مربیان تیم شهرداری و مسوولان فدراسیون والیبال بر این باور بودند که توپ زدن پاسور باهوش تیم ملی در تیم بزرگی مانند زنیت کازان علاوه بر این که می‌تواند نام والیبال ایران را در جهان بر سر زبان‌ها بیاندازد، می‌تواند راه را برای حضور دیگر ستاره‌های ایران در والیبال اروپا باز کند.


بالاخره سعید معروف با تیم روسی توافق کرد و از نخستین بازی خود در این تیم حضور مثمرثمر داشت به نحوی که به سرعت به یک از ارکان اصلی این تیم تبدیل شد. تیم زنیت کازان روسیه با درخشش پاسور ایرانی و دیگر یاران خود موفق شد به مدال طلای رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2014-2015 دست پیدا کند.


پس از قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا مسوولان باشگاه زنیت کازان اقدام به تمدید قرارداد برخی از بازیکنان خود کردند. ماکسیم میخایلوف برای 2 فصل دیگر با این تیم تمدید کرد. همچنین آندری آشف قراردادش را برای 1سال دیگر منعقد کرد. مسئولان باشگاه زنیت کازان با دیمیتری ریوانف نیز وارد مذاکره شدند. از طرفی مت اندرسون ستاره والیبال آمریکا قراردادش را با باشگاه زنیت کازان تا پایان فصل 2016 تمدید کرد. تمدید قرارداد این بازیکن امریکایی آن هم در حالی که زنیت با بازیکن کوبایی خود هم قرارداد 5 ساله دارد باعث شد تا حضور سعید معروف در این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار داده‌ بگیرد ؛چرا که طبق قانون لیگ والیبال روسیه هر تیم تنها می تواند از وجود دو بازیکن خارجی استفاده کند.


البته این قانون در لیگ قهرمانان اوپا متفاوت بوده و تیم‌های روسی در این مسابقات محدودیتی در به خدمت گرفتن بازیکنان خاجی ندارند. با این تفاسیر هنوز نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از حضور یا عدم حضور معروف در تیم زنیت داشت. هنوز مشخص نیست مسوولان تیم روسی قصد استفاده از کدام بازیکنان خارجی در کدام لیگ را دارند. در این میان خود سعید معروف هم فعلا سکوت کرده تا پس از تصمیم نهایی مدیران این تیم در این باره اظهار نظر کند. با این حال شنیده می‌شود کاپیتان تیم ملی والیبال ایران از برخی تیم‌های دیگر اروپایی هم پیشنهاداتی دارد.



انتهای پیام/

برچسب ها: سعید معروف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته