دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 14:55
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور:

سالانه 500 هزار ایرانی به زندان می‌روند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: سالانه 500 هزار نفر وارد زندان‌های کشور می‌شوند که بیشتر از نصف آنها کمتر از یک ماه در زندان می‌مانند.
کد خبر : 12082

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر جهانگیر روز شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدمات تامینی و تربیتی کهکیلویه و بویراحمد افزود: مدت کوتاه ماندن افراد در زندان نشان دهنده بی‌نیازی به زندانی کردن آنان است.


وی اظهار کرد: زندان می‌بایست بتواند بر روی زندانیان تاثیر فرهنگی و روانی داشته باشد اما به دلیل کوتاه بودن این مدت، در عمل این کار انجام نمی‌شود.


جهانگیر بیان کرد: افرادی که وارد زندان‌های کشور می‌شوند از باب ضرورت نیست بلکه به دلیل بخشنامه‌ها و قوانین نادرست است که چنین ورودی بزرگی به زندان‌ها شکل گرفته است.


جهانگیر عنوان کرد: زندان‌ها گاهی وقت می‌توانند تاثیر مخرب روانی و شخصیتی بر روی افراد داشته باشند که برای جلوگیری از این آسیب می‌بایست روش‌های تنبیهی دیگری جایگزین زندان شود.


وی گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی شده که روش‌های دیگری جایگزین زندان شود اما قوانین نامناسب و مجریان، باعث کند شدن این روند شده است.


جهانگیر افزود: بیش از یک هزار عنوان جرم زندان در قانون تعریف شده است که نیازی به همه این‌ها نیست و باید روز به روز از تعداد آنها کاست.


وی با بیان اینکه 25 درصد زندانیان کشور، بلاتکلیف یا تحت قرار هستند، گفت: نباید افراد بی‌جهت در زندان‌ها بمانند و باید خیلی سریع، تکیلف این افراد روشن شود.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: زندان، گران‌ترین مجازات است که بار مالی زیادی بر دولت تحمیل می‌کند.


سیدموسی خادمی افزود: اصلاح و تربیت در زندان با وجود شمار زیاد زندانی‌ها امکان‌پذیر نیست و باید برای آن چاره اندیشی کرد.


رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بیشتر قوانین و مقررات، زندان را برای جرم‌هایی پیش‌بینی کرده‌اند که برای آن مناسب نیست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته