دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

عملیات غیرممکن کهکشانی‌ها در خانه دورتموند/ تقابل علی کریمی با بانوی پیر

هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ‌امشب آغاز می‌شود که در مهم‌ترین بازی این شب رئال‌مادرید برای کسب امتیاز به دیدار زردپوشان دورتموند می‌رود.
کد خبر : 120789

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا ‌امشب با برگزاری 8 دیدار درگروه‌های پنجم تا هشتم آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار رئال‌مادرید اسپانیا در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میهمان دورتموند آلمان است.


این دیدار در گروه F برگزار می‌شود و دو تیم در حالی رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند که حال و روز تیم آلمانی بهتر است. دورتموند در 5 دیدار اخیر خود برابر حریفان پیروز شده که تمامی این پیروزی‌ها با نتایجی پرگل همراه بوده و نشان می‌دهد توخل سرمربی این تیم وضعیت بسیار مناسبی را برای شاگردانش فراهم کرده‌است و آنها هم به درستی دستورات وی را در زمین پیاده می‌کنند.


در طرف مقابل رئال‌مادرید که با مصدومیت «کریستیانو رونالدو» و «گرتبیل» ستاره‌های بی‌بدیل خود رقابت‌های این فصل را شروع کرد به مرور زمان تبدیل به تیم قدرتمند و با صلابتی که حریفان را به سادگی از پیش رو بردارد، نشد. شاگردان زین‌الدین زیدان در 2 دیدار اخیر خود در لالیگا برابر «ویارئال» و «لاس‌پالماس» متوقف شده‌اند و هفته گذشته در لیگ قهرمانان مقاب «اسپورتینگ لیسبون» پرتغال ناپلئونی برنده شدند. در حالی که دورتموندی‌ها «لژیا ورشو» لهستان را در خانه‌اش با 6 گل در هم کوبیدند.


دو تیم رئال‌مادرید و دورتموند در سال‌‌‌های اخیر 6 بار در لیگ قهرمانان به مصاف یکدیگر رفتند که زردپوشان آلمانی 3 بار برنده شدند و کهکشانی تنها 2 بار پیروزی را به دست آوردند و یک دیدار به تساوی رسیده است. رئال‌مادرید همواره در خانه دورتموند به مشکل خورده و با توجه به عدم آمادگی ستاره‌های رئال به نظر می‌آید که زیدان برای کسب امتیاز در خانه دورتموند باید برنامه حساب‌شده‌ای داشته باشد.


علی کریمی برابر بانوی پیر


در یکی از دیدراهای گروه H که تا حدودی برای ما ایرانی‌ها اهمیت دارد «دیناموزاگرب» کرواسی در خانه میزبان بوونتوس ایتالیاست. علی کریمی هافبک سابق سپاهان یکی از بازیکنان «دیناموزاگرب» است و این فرصت را دارد که برابر یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان بازی کند. «دیناموزاگرب» در شرایطی برابر «یوونتوس» قرار می‌گیرد که در اولین بازی خود در خانه «لیون» فرانسه با 3 گل مغلوب شد و شرایط جالبی در جدول ندارد. در نقطه مقابل «یوونتوس» در بازی اول نتوانست «سوی»ا را مغلوب کند و به تساوی بدون گل بسنده کرد نا در بازی ‌امشب به دنبال شکست دادن «دینامو» در خانه‌اش باشد و جبران امتیازات از دست‌رفته هفته اول راکرده باشد.


مصاف «لسترسیتی» قهرمان دوره پیش لیگ برتر انگلستان با پورتو در گروه G هم می‌تواند یکی از دیدارهای شب اول هفته دوم لیگ قهرمانان باشد. شاگردان «کلودیو رانیری» شروع خوبی داشتند و موفق شدند با 3 گل «کلوپ بروژ» بلژیک را در خانه‌اش مغلوب کنند. هرچند آنها شنبه این هفته در خانه «منچستریونایتد» شکست سنگینی را متحمل شدند. در سمت مقابل پورتو هفته گذشته در خانه میزبان «کپنهاگن» دانمارک بود که با تساوی یک بر یک متوقف شد تا نشان دهد شرایط جالبی در این فصل ندارد.


برنامه کامل دور دوم بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:


سه‌شنبه 6 مهرماه
گروه E: موناکو - لورکوزن، زسکامسکو - تاتنهام
گروه F: دورتموند - رئال مادرید، اسپورتینگ لیسبون - لژیا ورشو
گروه G: کپنهاگن - بروژ، لسترسیتی - پورتو
گروه H: سویا - لیون، دیناموزاگرب - یوونتوس


چهارشنبه 7 مهرماه
گروه A: لودوگورتز- پاری‌سن‌ژرمن، آرسنال - بازل
گروه B: بشیکتاش - دیناموکیف، ناپولی - بنفیکا
گروه C: مونشن‌گلادباخ - بارسلونا، سلتیک - منچسترسیتی
گروه D: اتلتیکومادرید - بایرن مونیخ، روستوف - آیندهوون


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته