دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سرمربی تیم‌ملی وزنه‌برداری: پذیرفتن رفتارهای رستمی ورزشکارسالاری است!/ رابطه من با کیانوش سراسر مشکل است

با این‌که وزنه‌برداری موفق‌ترین رشته در المپیک ریو ٢٠١٦ بود؛ اما بعد از پایان مسابقات حاشیه‌های متعددی ایجاد شد. بقای سجاد انوشیروانی در سمت سرمربیگری تیم‌ملی، به مذاق کیانوش رستمی و چند وزنه‌بردار دیگر مثل بهادر مولایی خوش نیامد و آنها مصاحبه‌هایی را علیه انوشیروانی انجام دادند. در چنین شرایطی انوشیروانی به آینده بسیار امید دارد و معتقد است باید تکلیف برخی ورزشکاران قبل از هرچیز روشن شود.
کد خبر : 120777

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا، او در گفت و گو با «شهروند» توضیحاتی را درباره حواشی اخیر و آینده وزنه‌برداری ارایه کرد که در ادامه می‌خوانید:



بعد از بازگشت از ریو، شما تنها مربی‌ای بودید که در رشته‌های تیمی ابقا شدید. چه احساسی دارید؟
در ابتدا جا دارد از رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تشکر کنم که به من اعتماد کردند و من هم جواب این اعتماد را به خوبی دادم. بعد از نتایج خوبی که در المپیک کسب کردیم، باز هم شورای فنی و رئیس فدراسیون رأی دادند تا بنده در ادامه نیز در خدمت تیم‌ملی باشم. از عید نوروز تا المپیک سرمربی تیم‌ملی بودم و در این زمان بچه‌ها به اوج آمادگی رسیدند. زمانی که تیم را تحویل گرفتم، اوضاع دگرگون بود. مصدومیت و محرومیت گریبان‌ وزنه‌برداران را گرفته بود اما تمام این مسائل به خوبی حل شد. امیدوارم این روند را ادامه دهیم.
برنامه‌هایتان برای آینده چیست؟
اکنون زمان این است که دیگر از خواب خوش المپیک و کسب قهرمانی‌ها بیدار شویم و به ادامه راه بیندیشیم. برای آینده یک برنامه دو ساله تبیین کرده‌ام که به‌زودی به فدراسیون اعلام خواهد شد. قصد دارم وزنه‌برداران جوانی را به تیم‌ملی اضافه کنم. ما بازی‌های آسیایی را در پیش داریم و باید نتایج خوبی کسب کنیم. قطعا تغییراتی خواهیم داشت تا عملکرد خوبی برجای بگذاریم.
اما اوضاع این‌قدر هم که می‌گویید خوب نیست؛ این روزها بازار مصاحبه علیه شما حسابی داغ شده است!
به هر حال دوستان به بنده لطف دارند! البته بدانید که من هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارم.
پس از بهادر مولایی شروع کنیم که گفته بود اگر به المپیک اعزام می‌شد، بهتر از بهداد سلیمی کار می‌کرد. این حرف را قبول دارید؟
هرگز چنین چیزی را قبول ندارم؛ حق هیچ‌کس خورده نشده و همه کسانی که در تیم اعزامی ایران به المپیک حضور پیدا کردند، شایسته و لایق بودند. از بهادر هم می‌خواهم چنین حرف‌هایی نزند، او خودش کم‌کار بود و این صحبت‌ها بی‌انصافی محض است. مولایی و سلیمی اختلاف زیادی با هم دارند. هم در حرکت یک ضرب و هم در دو ضرب تفاوت محسوسی میان این دو وزنه‌بردار وجود دارد و به همین دلیل هم مولایی خط خورد و در ادامه راه ما را همراهی نکرد. شخصا دنبال این بودم که مولایی به روزهای اوجش برگردد اما این اتفاق نیفتاد. اوج کار مولایی در تمرینات ٤٤٠ کیلوگرم در مجموع بود که نفر سوم همین وزن در المپیک ٤٤٩ کیلو را بالای سر برد..
کیانوش رستمی نیز تا توانسته علیه شما حرف زده است؛ او چندی قبل گفته بود برخی مربیان از ورزشکاران استفاده ابزاری می‌کنند تا درآمدی برای خود کسب کنند. حتی گفته بود به شما نیز مثل وزنه‌برداران طلایی ٣٠٠ سکه اهدا می‌شود! این حرف‌ها صحبت دارد؟
من دوست نداشته و ندارم درباره کیانوش حرفی بزنم اما باید یکسری نکات را بازگو کنم. افراد باید جایگاه خودشان را درک کنند و دچار توهم نشوند. کیانوش به موضوعاتی که به خودش ربط دارد، بپردازد. او در جایگاهی نیست که در باره من یا پاداشی که قرار است دریافت کنم، صحبت کند. پس بهتر است که به کار خودش بپردازد. اصلا این روال وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بوده که به تیم‌هایی که در المپیک موفقیت‌های خوبی را کسب می‌کنند جوایزی را اهدا می‌کنند و کادر فنی هم شامل این پاداش‌ها می‌شوند. البته نمی‌دانم که چقدر قرار است به من پاداش دهند. اصلا به این موضوعات فکر نمی‌کنم. چون نیاز مالی ندارم که پیگیر این مسائل باشم. برخی دوستان دغدغه‌های خودشان را به دیگران نسبت می‌دهند!
انگار از کیانوش خیلی ناراحت هستید...
به عنوان کسی که یک تیم را هدایت کردم باید بگویم کاری دشوار را پشت سر گذاشتم که منتی هم نیست. افتخار می‌کنم در خدمت تیم‌ملی هستم و حرف‌های کیانوش برای من اهمیت ندارد.
حتی این گفته از رستمی که با شما کار نمی‌کند هم اهمیت ندارد؟
واقعیت این است رابطه من با کیانوش سراسر مشکل است. ادامه دادن با این وضع قطعا مشکل خواهد بود. رفتار رستمی و پذیرفتن آن، نوعی از ورزشکارسالاری را باب کرده که این موضوع به ضرر ورزش کشور است و همین موضوع باعث می‌شود تا ما ضرر کنیم. رستمی بارها گفته که از ٤‌سال گذشته تا به امروز به تنهایی تمرین کرده‌ام؛ در صورتی که این گونه نبوده است. نمی‌خواهم خیلی چیزها را بیان کنم؛ قطعا در آینده به این مسأله بیشتر می‌پردازم و از بزرگان وزنه‌برداری هم می‌خواهم این مشکل را حل کنند.
بگذریم، از شرایط بهداد سلیمی خبر دارید؟
بهداد تمریناتش را طبق روال انجام می‌دهد و در اردوهای بعدی نیز خواهد بود. او قطعا می‌تواند در آینده شرایط خوبی را رقم بزند.
ظاهرا قرار بود به سلیمی هم پاداش ٣٠٠ سکه پرداخت شود اما چنین چیزی تکذیب شد. خبری از این موضوع دارید؟
تا جایی که من اطلاع دارم، وزیر ورزش در رسانه ملی حضور پیدا و اعلام کرد بهداد هم مانند ورزشکاران طلایی پاداش خواهد گرفت. نمی‌دانم که اخیرا چه اتفاقاتی افتاده اما امیدوارم وزیر به قولش عمل کند. البته حضور ورزشکاران ما در المپیک یک افتخار است اما موضوع بهداد سلیمی قطعا مهم‌تر و خاص‌تر از بقیه است. بعد از این‌که او مصدوم شد، تمام پزشکان اعلام کردند که حضور بهداد در المپیک یک ریسک بزرگ است و به سلامتی او ضربه می‌زند اما او با غیرت ادامه داد و خودش را به این بازی‌ها رساند. بهداد در حرکت یک ضرب وزنه‌ای را زد که تا به حال کسی در دنیا موفق به مهار آن نشده است. همه دیدند که چطور حق بهداد را خوردند؛ پس به نظر من هم او باید به اندازه قهرمانان پاداش دریافت کند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب