دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 20:25
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش:

گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کتاب ششمی‌ها

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: به منظور گسترش مفهوم ایثارگری با موضوع جهاد در کتاب ششم ابتدایی آشنایی با شهیدان همچون شهید همت، باکری و ... مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر : 120722

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین طلایی، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش پیرامون اعمال برخی تغییرات در کتاب درسی ششم ابتدایی، گفت: با توجه به اینکه محتوای آموزشی کتاب‌ها ارتباط نزدیکی با سال‌های قبل داشته و طبق بررسی‌ها این مساله مشخص شده است لذا به منظور گسترش مفهوم ایثارگری با موضوع جهاد در کتاب ششم ابتدایی آشنایی با شهیدان همچون شهید همت، باکری و ... مورد توجه قرار گرفته است.


وی با بیان اینکه در کتاب سوم دبستان دانش‌آموز با شخصیت حسین فهمیده آشنا می‌شود اظهار کرد: بنابراین در کتاب ششم سایر شهدا مورد بررسی قرار می‌گیرند.


معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: در کتاب ششم درس پانزدهم توسعه فرهنگ شهادت در قالب بیان زندگی شهدا به تصویب برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود.


وی یادآور شد: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با سیره شهدا یکی از مسائلی است که در کتاب درسی به آن اشاره شده و به جهت تنوع‌بخشی به مطالب و آشنایی دانش‌آموزان با طیف وسیع‌تری از شهدا ارتباط متون درسی در پایه‌های تحصیلی مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته تا مطالب جدید‌تری به دانش‌آموزان تعلیم داده شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته