دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 15:20

ترکیه برای مشارکت در عملیات نظامی آمریکا در رقه اعلام آمادگی کرد

رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد کشورش علاقمند است به عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در رقه ملحق شود.
کد خبر : 120693

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه خبری اسکای‌نیوز عربی، رجب طیب اردوغان گفت اگر جنگجویان کرد (در عملیات رقه) حضور نداشته باشند، ترکیه آمادگی دارد در عملیات نظامی آزادسازی شهر رقه از گروه تروریستی داعش مشارکت داشته باشد.


وی پس از شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هواپیمای اختصاصی‌اش در بازگشت از نیویورک خبرنگاران را در جریان نشست خود با جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا قرار داد و تاکید کرد: «وزیر امور خارجه و فرماندهان نظامی ما درباره موضوع رقه مذاکراتی با طرف‌های آمریکایی انجام و آن‌ها را در جریان شروط ترکیه قرار دادند.»


شبکه ان تی‌وی در این‌باره به‌نقل از اردوغان گزارش کرد:‌ «برای ما گام‌های مشترک موضوع مهمی است. اگر آمریکا از حمایتش از اتحاد دموکراتیک کرد و یگان‌های خلق کرد دست بردارد، می‌توانیم در میدان رقه در جناح آمریکا وارد درگیری شویم.»


به گزارش آنا، ترکیه به‌عنوان یکی از اعضای ناتو و بخشی از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا از جنگجویان عرب و ترکمن سوریه در جریان تصرف شهر جرابلس حمایت کرد و عملیاتی را با عنوان سپر فرات ترتیب داد، اما آنکارا بر سر حمایت آمریکا از یگان‌های مدافع خلق و گروه‌های کرد در سوریه با واشنگتن اختلاف دارد. ترکیه این گروه‌های کرد را شاخه‌هایی از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) می‌داند و تروریست می‌خواند.


مقام‌های ارتش آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که در نظر دارند به نیروهای کرد سوریه کمک‌های تسلیحاتی کنند و این در حالی است که می‌دانند حفظ تعادل در روابط واشنگتن و آنکارا در صورت حمایت آن‌ها از نیروهای کرد، دشوار خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته