دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقرار عدالت آموزشی با راه‌اندازی شبکه علمی کشور

معاون وزیر ارتباطات گفت: با راه‌اندازی شبکه علمی کشور، می‌توانیم به استقرار عدالت آموزشی در کشور کمک کنیم.
کد خبر : 120606

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، نصرالله جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در مراسم گشایش هفدهمین نمایشگاه تلکام ایران گفت: دسترسی به منابع مشترک علمی این امکان را می‌دهد تا خدمات را به همه افراد به صورت مساوی ارائه کنیم. بنابراین شاهد استقرار عدالت آموزشی در کشور خواهیم بود.


وی گفت: در ادامه بهسازی شبکه ملی اطلاعات خدمات متعددی در بستر آن در سطح شرکت‌ها ارائه می‌شود که شبکه علمی کشور یکی از آنها خواهد بود.


معاون وزیر ارتباطات با اشاره به توافق مابین شرکت مخابرات تهران و اوپراتور مدیریت شبکه علمی ایران افزود: در این شبکه 27 مورد خدمت ارائه خواهد شد که از آن جمله می‌توان به کتابخانه‌های دیجیتال، سامانه‌های بزرگ، اشتراک منابع دانشگاه‌ها، پردازش موازی اطلاعات و غیره اشاره کرد.


وی ادامه داد: در این بستر یک ساختار پرسرعت و پرتوان شبکه ارتباطی بین دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود و امکان دسترسی به منابع مشترک علمی را افزایش می‌دهد.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: مراحل آماده‌سازی این شبکه از نظر اجرایی در تهران آماده شده و به مرور با تفاهمنامه‌ای که امروز به امضا رسید، سایر مراکز استان‌ها به آن می‌پیوندند تا در نهایت همه دانشگاه‌ها به شبکه علمی کشور متصل شوند.


وی مهم‌ترین دستاورد راه‌اندازی این شبکه را کاهش 50درصدی هزینه‌ها دانست و گفت: به هر دانشگاه یک گیگ اختصاص می‌یابد که قابل افزایش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب