دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 13:18

صدور گواهینامه‌های شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج از کشور

شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور اعلام کرد صدور گواهینامه‌های شغلی برای ایرانیان شاغل در خارج کشور از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی و برخورداری از مزایای بیمه‌ای، گمرکی، معافیت عوارض خروج و همچنین دریافت یارانه نقدی آغاز شد.
کد خبر : 12056

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، بر این اساس طرحی در دستور کار وزارت کار قرار دارد که طی آن قرار است اطلاعات شغلی مربوط به یک میلیون ایرانی شاغل در خارج از کشور جمع آوری شود.


براساس این گزارش، انتقال سوابقه بیمه‌ای، معافیت از پرداخت عوارض و حقوق گمرکی و از همه مهمتر فراهم شدن امکان دریافت یارانه نقدی از مزایایی است که دولت در قالب طرح صدور گواهینامه‌های شغلی در دستور کار خود دارد.


پیش از این قائم مقام وزیر کار در امور بین الملل، شرط پرداخت یارانه به ایرانیان خارج از کشور را داشتن گواهینامه شغلی اعلام و تاکید کرد در این زمینه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز هماهنگی شده است.


اشتغال یک میلیون ایرانی در خارج


حسن طایی معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در این باره با بیان اینکه بیش از یک میلیون ایرانی در آن سوی مرزها اشتغال دارند، اعلام کرد: افرادی که گواهینامه شغلی دارند می‌توانند از مزایای پیش‌بینی شده دولت در این طرح بهره‌مند شوند.


وی مهمترین مزیت مربوط به گواهینامه شغلی را امکان انتقال سوابق بیمه‌ای به ایران دانست و افزود: با این روش افراد می‌توانند از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته