دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌و گو با آنا؛

حسین شمس: سقف آرزوهای تیم فوتسال ایران قهرمانی در جام جهانی است / روسیه از برزیل قوی‌تر نیست

مربی سابق تیم فوتسال ایران گفت: خدا را شکر بعد از 24 سال به نیمه نهایی راه پیدا کردیم و یک موفقیت بزرگ برای فوتسال ایران رقم خورد.
کد خبر : 120557

حسین شمس در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره پیروزی تیم ملی فوتسال مقابل پاراگوئه و صعود به نیمه نهایی گفت: «تیم ملی فوتسال شاهکار کرد وقتی که ما تیم برزیل که قهرمان جهان بود را شکست دادیم طبیعی بود مقابل تیم پاراگوئه پیروز شویم.»


وی افزود: «بازیکنان در جریان بازی کاملا مسلط بودند و تیم حریف تنها دفع توپ می‌کرد و تنها در چند موقعیت دست به ضدحمله زد. در اکثر دقایق بازی توپ و میدان در اختیار بازیکنان ایران بود و پاراگوئه روی اشتباهات کوچک بازیکنان ما به گل رسید. در سراسر بازی برتری و مسلط بودن تیم ایران نسبت به حریف کاملا مشخص بود. خدا را شکر بعد از 24 سال به نیمه نهایی راه پیدا کردیم و این یک موفقیت بزرگ برای فوتسال ایران رقم خورد.»


مربی سابق تیم ملی فوتسال در ادامه تاکید کرد: «‌آمار برتری تیم فوتسال ایران نسبت به حریف 65 درصد بود که رقم قابل چشمگیری بود. بازی و تکنیک خوب بازیکنان نشان داد که کادر فنی به خوبی با بازیکنان کار کرده و بازیکنان هم به خوبی دستور مربیان را در زمین اجرا کردند. در این بازی هر لحظه احتمال گل وجود داشت و خدا را شکر که احمد اسماعیل پور در پایان کار را تمام کرد و خیال همه راحت شد.»


شمس در مورد اینکه در بازی مقابل پاراگوئه کار گره خورده بود گفت: «تیم پاراگوئه در این دیدار با دفاع مطلق به دنبال پیروزی بود اما بازیکنان خلاق ایران توانستند به خوبی از دفاع آنها عبور کنند. حالا دیگر توقعات از این تیم بسیار بالا رفته است و بازیکنان باید برای قهرمانی تلاش کنند. بعد از 24 سال صعود تیم ملی فوتسال به نیمه نهایی تاریخ‌ساز شد اما حالا توقع داریم که اتفاقات خوب دیگری هم رقم بخورد و قهرمانی که کاری دور از دسترس نیست برای ملی پوشان ایران اتفاق بیافتد.»


وی همچنین در مورد رویارویی با روسیه در نیمه نهایی گفت: «‌شرایط خوبی برای تیم ملی فوتسال به وجود آمده‌است چرا که با حریفی در این مرحله بازی می کند که شناخت خوبی از آنها داریم. تیم روسیه نسبت به اسپانیا ضعیف‌تر است البته با توجه به اینکه اسپانیا چند بازیکن تاثیرگذارش را در اختیار نداشت پیش بینی حذف این تیم را داشتیم.»


شمس ادامه داد: «آرزوی ما این بود که در مرحله نیمه‌نهایی با روسیه بازی کنیم و به طور حتم مقابل این تیم هم پیروز می‌شویم و به فینال راه پیدا می کنیم. در حال حاضر مهمترین مسئله این است که بازیکنان و کادر فنی به حضور در بین 4 تیم قانع نشوند و برای قهرمانی بجنگند.»


مربی سابق فوتسال در مورد شرایط تیم روسیه و تکنیک بازیکنان مقابل این تیم اظهار کرد: «تیم روسیه هم مانند آذربایجان و قزاقستان از سه بازیکن برزیلی بهره می‌برد. همانطور که ما در اولین دیدار مقابل آذربایجان گرفتار شدیم ممکن است بازیکنان برزیلی تیم روسیه هم تیم ما را در این مرحله به دردسر بیاندازند بنابراین بازیکنان باید روحیه جنگنده خود را حفظ کنند. خوشبختانه با اینکه بازی سختی مقابل روسیه داریم اما از این تیم شناخت خوبی داریم و با کمی دقت نظر می توانیم پیروز میدان باشیم. سقف آرزوهای تیم فوتسال ایران قهرمانی در جام جهانی است و امیدوارم بازیکنان هدفشان را فراموش نکنند، تیم روسیه سخت تر از برزیل نیست و همانطور که توانستند قهرمان جهان را شکست دهند از پس این تیم هم برمی آیند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته