دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 10:14

حاجی دلیگانی: منزلت مجلس به دلیل مدیریت لاریجانی رعایت نمی‌شود

نماینده مردم شاهین شهر در صحن علنی مجلس امروز ضمن انتقاد از مدیریت علی لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی انفعال خانه ملت را نتیجه رفتار وی دانست.
کد خبر : 120543

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز یکشنبه پارلمان طی تذکری گفت: این روزها مجلس نسبت به مسائل کشور در حالت انفعالی است و منزلت و جایگاه مجلس که باید رعایت شود، نمی‌شود.


وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد این مشکل به دلیل هدایت و مدیریت آقای لاریجانی رخ می‌دهد.


نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به سوالات نمایندگان از وزرا و تذکرات آنان اشاره کرد و افزود: اکنون چند ماه از سوالات و تذکرات می‌گذرد اما همچنان سوالات در دستور کار کمیسیو‌ن‌ها قرار نمی‌گیرد.


حاجی دلیگانی با اشاره به موضوع قراردادهای نفتی خاطرنشان کرد: قرار بود نقطه نظرات نمایندگان در این زمینه گرفته شود اما چرا گرفته نشد؟ چرا علیرغم عدم رفع برخی ایرادات قراردادهای نفتی این موضوع تائید شد؟


وی با طرح این پرسش که چرا ما نباید امروز به وظایف خود عمل کنیم گفت: رهبری به قراردادهای نفتی ایراد گرفته است مشکلات و عواقب این قراردادهای را چه کسی باید بپذیرد؟


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به موضوع FATF هم اشاره کرد و گفت: در متن FATF مسائلی است که آینده کشور را به خطر می‌اندازد. «چرا امروز ما مشاهده می‌کنیم هر چیزی را که محرمانه مطرح می‌شود چیزی در پشت آن وجود دارد و در ‌آنجا مسائل دیگری هم پیش می‌آید»


حاجی دلیگانی با اشاره به تصویب طرح برجام در مجلس نهم یادآور شد: برای آن طرح 20 دقیقه وقت گذاشتند در حالی که طرح‌های به مراتب دارای اهمیت کمتر با حساسیت بیشتری در مجلس بررسی می‌شود.


مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب علی لاریجانی ریاست بخشی از نشست علنی امروز خانه ملت را برعهده داشت در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی اظهار کرد: گزارشات را می‌گیریم و موضوعات مطرح را در هیات رئیسه بررسی خواهیم کرد.


وی اضافه کرد: در مباحثی که شورای عالی امنیت ملی نظر می‌دهد نمی‌دانم ما می‌توانیم یا نمی‌توانیم ورود کنیم که فکر می‌کنم نمی‌توانیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته