دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1394 - 14:38

چاوش اوغلو: با ایران درباره لزوم حل بحران یمن هم عقیده‌ایم

وزیر امورخارجه ترکیه گفت: رئیس‌جمهوری این کشور با مقام‌های ایران درباره روش‌های حل بحران یمن گفت‌وگو کرده است.
کد خبر : 12053

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «اتجاه‌پرس»، «مولود چاوش اوغلو» وزیر امورخارجه ترکیه گفت: ترکیه درصدد بررسی راه‌حل سیاسی در یمن با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) است.


براساس این گزارش، اظهارات «چاوش اوغلو» پس از آن انجام می‌شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به‌تازگی در سفر به تهران با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب و نیز حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان دیدار و بر لزوم همکاری‌های مشترک در مسیر حل دیپلماتیک بحران یمن تاکید کرد.


وزیر امورخارجه ترکیه در نشستی خبری افزود: ایران، ترکیه و عربستان وظیفه مهمی برای ایجاد راه‌حل سیاسی در یمن برعهده دارند و باید برای برقراری آتش‌بس تلاش و کمک‌های بشردوستانه خود را ارسال و مذاکراتی که منتج به نتیجه شود را آغاز کنند.


وی با بیان اینکه به‌زودی بر تحولات سیاسی یمن فائق می‌آییم تصریح کرد: مذاکره با ایران و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس به عنوان وزارت امورخارجه برعهده ما بود و با آقای «ظریف» وزیر امورخارجه ایران در هر فرصتی گفت‌وگو می‌کنیم و هدفمان پایان دادن به کابوس جنگ در یمن و بازگرداندن صلح و ثبات و آرامش به آن کشور است


بنا بر گفته وزیر امور خارجه ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که هفته گذشته به تهران آمد، بزودی به عربستان سفر خواهد کرد تا ریاض را به اجرای این توافق متقاعد کند.


گفته می‌شود بندهای این توافق، 1- توقف حمله، 2- ارسال کمک‌های بشردوستانه، 3- آغاز گفت‌وگوهای داخلی و 4- تشکیل دولت فراگیر در یمن است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته