دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 09:20

درگیری‌ها در حلب شدت گرفت / احتمال برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت

به‌دنبال شدت گرفتن درگیری‌ها در شهر حلب، دولت سوریه اعلام کرد بر اردوگاه استراتژیک حندرات تسلط یافته است، موضوعی که معارضان آن را رد کرده‌اند.
کد خبر : 120490

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، درگیری‌ها میان نیروهای نظام سوریه و افراد مسلح معارض سوری در استان حلب واقع در شمال سوریه شدت گرفته است. علت اصلی این درگیری‌ها، تلاش دو طرف برای تسلط بر اردوگاه استراتژیک حندرات واقع در شمال حلب عنوان شده است.


در حالی که روز گذشته (شنبه) ارتش سوریه اعلام کرده بود توانسته بر این اردوگاه مسلط شود، منابع معارض سوری اعلام کرده‌اند که نیروهایشان حملاتی برای بازپس‌گیری آن انجام داده‌اند و توانسته‌اند در این حملات موفق شوند.


دیده‌بان حقوق بشر سوریه (که فعالیتی مخالف نظام سوریه دارد) می‌گوید که درگیری‌ها همچنان میان دو طرف ادامه دارد.


اهمیت اردوگاه آوارگان فلسطینی حندرات از آن جهت است که موقعیت آن بر روی تپه‌ای مشرف بر جاده کاستیلو قرار دارد و با تسلط بر آن می‌توان این جاده مهم مواصلاتی را تحت اشراف خود درآورد.


ارتش سوریه پنج‌شنبه گذشته و به‌دنبال اعلام شکست توافق آتش‌بس، حملات هوایی خود را برای تسلط کامل بر حلب آغاز کرده است.


به‌دنبال افزایش درگیری‌ها در حلب، فرانسه، بریتانیا و آمریکا خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اوضاع در این شهر شمالی سوریه شده‌اند. انتظار می‌رود این جلسه امروز یکشنبه برگزار شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته