دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 مهر 1395 - 08:53

خالد مشعل: انتخابات داخلی حماس سال آینده برگزار می‌شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنرانی خود در نشست مربوط به جنبش‌های اسلامی گفت که انتخابات داخلی این جنبش سال آینده برگزار خواهد شد.
کد خبر : 120470

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از فارس، خالد مشعل گفت که انتخابات داخلی این جنبش برای تعیین جانشین وی برگزار خواهد شد.


مشعل که روز گذشته (شنبه) در نشست مربوط به تحولات جنبش‌های اسلامی در قطر سخنرانی می‌کرد، گفت: «من سال آینده به‌عنوان رئیس سابق دفتر سیاسی حماس شناخته خواهم شد.»


وی تأکید کرد که جنبش حماس جریان فصلی یا موسمی نیست و تا زمانی که اسرائیل وجود دارد مقاومت و حماس نیز وجود خواهد داشت.


رئیس دفتر سیاسی حماس درباره روابط جنبش حماس با ایران نیز تاکید کرد که این جنبش در روابط خود با ایران متعادل بود و در بهار عربی نیز رفتار مشابهی داشت.


وی درباره پدیده عادی‌سازی روابط با اسرائیل از سوی برخی کشورهای عربی تصریح کرد: «با پدیده‌ جدیدی از عادی‌سازی روابط با اسرائیل و رقابت برای آن در میان کشورهای عربی مواجه شدیم و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به روابط پیدا و پنهان این رژیم با این کشورها افتخار می‌کند.»


خالد مشعل درباره موضع این جنبش در برابر اوضاع سیاسی یمن نیز گفت: «ما در موضوع یمن موضع واضحی داشتیم، اگر در برخی کشورها ابهاماتی وجود داشت ولی در یمن هیچ‌گونه ابهامی وجود نداشت. در یمن دولت منتخبی وجود داشت که پس از بهار عربی و با توافق ملی یمنی تشکیل شده بود، ولی کسانی که به خود حق می‌دادند، آمدند و علیه آن دولت کودتا کردند و ما در این قضیه گفتیم که با دولت قانون و مشروع یمن هستیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته