دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1395 - 22:32

بریتانیا ارسال سلاح به عربستان را متوقف نمی‌کند

با شکست کمیته تحقیق پارلمان بریتانیا در زمینه ممنوعیت به‌کارگیری سلاح‌های ساخت این کشور از سوی عربستان در نبرد یمن اینک لندن در فشار کمتری در زمینه عدم ارسال سلاح به ریاض قرار دارد.
کد خبر : 120436

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌ نقل از فارس، پایگاه خبری جینز نوشت: ‌«تحقیقات کمیته کنترل صادرات سلاح به صدور دو گزارش در 15 سپتامبر منجر شد اما اختلاف‌های موجود تنها باعث انتشار یک مورد شد. یکی از این گزارش‌ها کار مشترک کمیته تجار، نوآوری و مهارت‌ها و توسعه بین‌المللی و دیگری از سوی کمیته روابط خارجی پارلمان بریتانیا بود.»


این منبع می‌نویسد: «در هردو گزارش توصیه شده بود که دولت از ایجاد گروه تحقیق به رهبری سازمان ملل متحد درباره نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه (IHL) در نبرد یمن حمایت کند. این در حالی است که سازمان عفو بین‌الملل پیشتر اعلام کرده بود در شمال یمن، عربستان و سایر کشورهای متحدش از بمب‌های ممنوع شده خوشه‌ای ساخت آمریکا، بریتاتبا و برزیل استفاده کرده بودند.»


آمارها نشان می‌دهند انگلستان از زمان آغاز جنگ یمن، مجوز صادرات 3.3 میلیارد پوند (برابر با حدود 4.3 میلیارد دلار) دلار سلاح به عربستان را صادر کرده است.


دولت بریتانیا میان آوریل 2015 تا مارس 2016 قرارداد فروش 2.2 میلیارد پوند سلاح شامل پهپاد، بالگرد و سایر تجهیزات هوایی به عربستان را امضا کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته