دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1395 - 15:31
معاون وزیر آموزش ‌و پرورش :

اطلاعات 98 درصد دانش‌آموزان در سامانه سناد ثبت شده است

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش گفت: از 13 میلیون دانش‌آموزی که در سال تحصیلی جدید به مدرسه می‌روند، 200 هزار دانش‌آموز در سامانه سناد ثبت‌نام نکرده‌اند.
کد خبر : 120332

به گزارش گروه اجتماعی آنا از ایسنا، علی زرافشان در حاشیه مراسم نواختن زنگ مهر و مقاومت و آغاز سال تحصیلی جدید در جمع خبرنگاران گفت: در کل کشور بالای 13 میلیون دانش‌آموزان مقاطع مختلف سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که از این تعداد هفت میلیون و 500 هزار نفر دانش‌آموز مقطع ابتدایی، سه میلیون و 509 هزار دانش‌آموز دوره اول متوسطه و دو میلیون و 20 هزار نفر دانش آموز دوم متوسطه هستند.


این مسئول با بیان اینکه تاکنون اطلاعات بیش از 12 میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در سامانه سناد ثبت شده است، ادامه داد: در مجموع اطلاعات بیش از 200 هزار نفر دانش‌آموز در سامانه سناد ثبت نشده است که با آغاز سال تحصیلی این تعداد نیز ثبت‌نام خواهند شد.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در رابطه با دلایل عدم ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه سناد خاطرنشان کرد: افراد باقی‌مانده خودشان دیر مراجعه کرده‌اند و دلیل دیگر اینکه سامانه سناد فعالیت خود را به علت تغییرات در پایه دهم دیر شروع کرد.


زرافشان یادآور شد: در حال حاضر تعداد کمی از اطلاعات دانش‌آموزان دوره ابتدایی ثبت شده و دوره اول متوسطه 30 هزار و دوره دوم متوسطه هم 150 هزار دانش آموز اطلاعات خود را در سامانه سناد ثبت نکردند و در مجموع اطلاعات بیش از 98 درصد دانش‌آموزان در سامانه سناد ثبت شده است.


وی با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان تصریح کرد: خوشبختانه آموزش‌های مهارتی و اشتغال جایگاه خود را در کشور باز کرده و پوشش 40 درصدی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای این مهم را نشان می‌دهد و در سال تحصیلی جدید تاکنون پوشش فنی و حرفه‌ای 32 درصد است که هدفگذاری برای آن 39درصد است که با ثبت اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه سناد این پوشش تحصیلی افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته