دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1395 - 14:31

سلطانی فر با حضور در دبیرستان مفید، زنگ مهر را نواخت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز 3 مهرماه با حضور در دبیرستان پسرانه مفید، زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.
کد خبر : 120293

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همزمان با آغاز سال تحصیلی در دبیرستان پسرانه مفید تهران حضور یافت و زنگ مهر را نواخت.


معاون رئیس جمهوری در جمع دانش آموزان این دبیرستان با تبریک آغاز سال تحصیلی و فصل علم اندوزی، گفت: آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین هفته دفاع مقدس را که یادآور حماسه بزرگ 8 سال ایثارگری، رشادت و از جان گذشتگی ملت قهرمان ایران است را تبریک می گویم.


سلطانی فر ادامه داد: 8 سال دفاع مقدس، دوران طلایی تاریخ معاصر کشور است چراکه در این منازعه نظامی، حتی یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن باقی نماند، ما باید خاطرات و تاریخ جنگ و ایثارگری های را بخوانیم و قدردان کسانی باشیم که این حماسه تاریخی را رقم زدند.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ما شاهد دستاورد بزرگ بودیم، نخستین دستاورد، پیروزی در جنگ تحمیلی و 8 سال دفاع مقدس بود و دومین دستاورد بزرگ ما، پیروزی بزرگی بود که در مذاکرات با 1+5 و اجرای برجام به دست آوردیم، امروز زمان آن فرارسیده است تا قدرت علمی خود را به رخ جهانیان بکشیم که صحنه گردانان اصلی این حماسه شما دانش آموزان هستید.


وی افزود: با توجه به بضاعت فرهنگی، توانمندی ها و ظرفیتهای موجود، می توانیم قدرت علمی خود را به دنیا نشان دهیم.


معاون رئیس جمهور همچنین با حضور در بین مسئولین و معلمین دبیرستان پسرانه مفید به اهتمام و توجه ویژه دولت به مساله آموزش و پرورش تصریح کرد: دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش، تلاش و اهتمام بسیار زیادی برای حل مشکلات این بخش انجام داده اند و این تلاش ها همچنان استمرار دارد.


رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با وجود محدودیت های موجود، عملکرد وزارت آموزش و پرورش قابل دفاع است.


سلطانی فر با تاکید بر رسیدگی به وضعیت معیشت آموزگاران، اضافه کرد: اراده شخص رئیس جمهور، رسیدگی به وضعیت معیشت معلمان است و با وجود منابع محدود در آینده نزدیک اقدامات خوبی در این بخش صورت خواهد گرفت.


همچنین در این مراسم، دانش آموزان دبیرستان پسرانه مفید که موفق به کسب رتبه های برتر در کنکور سال 95 شده بودند توسط معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد تقدیر قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب