دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مهر 1395 - 15:27

صعود سه تیم ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز

رنکینگ تیمی فدراسیون جهانی تنیس روی میز در حالی منتشر شده است که در آن به جز تیم ملی بانوان ایران، دیگر تیم های کشورمان صعود داشته اند.
کد خبر : 120289

به گزارش گروه ورزشی آنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز ، فدراسیون جهانی تنیس روی میز ( ITTF ) که ماه گذشته رده بندی تیم های ملی جهان را منتشر نکرده بود در ماه سپتامبر این رده بندی را منتشر کرد و به جز تیم بزرگسالان بانوان ایران ، بقیه تیم های کشورمان صعود کردند.


در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ تیم مردان کشورمان برای نخستین بار در رنکینگ تیمی کشورها از سال ۲۰۰۳ که توسط فدراسیون جهانی راه اندازی شده است در جایگاه ۲۸ قرار گرفته است . ملی پوشان کشورمان در لیست قبلی این رنکینگ در مکان ۲۹ قرار داشت . در بخش زنان ، تیم ملی ایران بدون تغییر در مکان ۴۶ جهان ایستاد.


در بخش تیم های جوانان ، تیم پسران ایران با ۶ پله صعود نسبت به لیست قبلی رنکینگ جهان در مکان ۳۸ قرار گرفت و در بخش دختران نیز تیم ایران با دو پله صعود در مکان ۵۵ دنیا ایستاد.


در رنکینگ تیمی جهان از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون بجزء تیم جوانان دختر، بقیه تیم ها صعود چشمگیر داشتند که جدول ذیل رتبه اول سال ۲۰۱۶ و رنکینگ جدید تیمی جهان را نشان می دهد.


رنکینگ های تیمی و انفرادی از آن نظر حائز اهمیت است که سید گذاری کلیه مسابقات بین المللی، قاره ای و جهانی و از جمله المپیک ها بر مبنای رنکینگ صورت می پذیرد . رنکینگ تیمی جهان بر اساس امتیازات سه بازیکن نخست هر کشور محاسبه می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته